'422664' door Jaccovdhoven '422664' door Jaccovdhoven

Geweldig uitzicht

Jaccovdhoven

Deze foto is genomen vanaf Citadella, bovenop Géllert Hill. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over heel Boedapest. We zijn hier vanaf halverwege de middag tot bijna middernacht geweest. Bij nacht is het uitzicht minstens net zo mooi, met alle lichtjes.

'422650' door Jaccovdhoven '422650' door Jaccovdhoven

Beeld van Sigismund

Jaccovdhoven

Dit bronzen beeld staat pal voor Buda Castle aan de Boeda kant van Boedapest. Vanaf de plaats waar de foto genomen is heb je een prachtig uitzicht over de Pest zijde van Boedapest. Het beeld vertegenwoordigt Koning Sigismund. Naar wat ik heb gelezen een druk mannetje. Officieel Sigismund van Luxembourg. Hij was tijdens zijn leven onder meer koning van Hongarije, Croatie, Bohemia, Italië en Duitsland. Tussendoor was hij voor een periode van vier jaar ook nog eens een Romeinse Keizer.

'422623' door Jaccovdhoven '422623' door Jaccovdhoven

Broertjes op de weg

Jaccovdhoven

Deze drie broertjes kwamen we tegen tijdens een van onze gamedrives in de Serengeti. Tot dit moment hadden we alleen nog cheetah's van heeeeeel ver weg gezien. Deze zaten op ongeveer 30 meter van de auto, een geweldige ervaring om te zien.

'422271' door Jaccovdhoven '422271' door Jaccovdhoven

Poort bij Buda Castle

Jaccovdhoven

Deze mooie poort geeft toegang tot de tuinen van Buda Castle vanaf het gezellige pleintje boven aan de funicular (lift). Het is gratis om rond het kasteel te wandelen en in het kasteel zit een museum waarvoor je toegang moet betalen. Wij zijn niet in het museum geweest, maar hebben heerlijk in de schaduw een drankje gedronken bij het café naast de ingang.

'422000' door Jaccovdhoven '422000' door Jaccovdhoven

Hup Holland, hup!

Jaccovdhoven

Jawel, het is een Hongaarse groenteboer met een oranje KNVB-shirt in het grote marktgebouw! Deze markt is een gezellige plaats om een aantal uurtjes rond te lopen en biedt mooie kansen om de locals en hun alledaagse bezigheden vast te leggen.

'421962' door Jaccovdhoven '421962' door Jaccovdhoven

Een nacht aan de Dona

Jaccovdhoven

Deze foto is genomen op onze meest relaxe avond in Boedapest. We hebben heerlijk de hele avond (en een deel van de nacht) door de stad gewandeld om foto's te maken en gezocht naar mooie composities. Omdat we verder geen plannen hadden, konden we lekker experimenteren met stads- en verkeerslichten bij verschillende sluitertijden.

'421218' door Jaccovdhoven '421218' door Jaccovdhoven

Schoenen op de...Dona

Jaccovdhoven

Dit Joodse monument is een eerbetoon aan de Joden die tijdens de tweede wereldoorlog hier zijn overleden. Zestig paar metalen schoenen herdenken de Joden die hier door een Nazi-aanhangende partij gefusilleerd werden. Ze werden gedwongen hun schoenen uit te doen en aan de rand van de kade aan de Donau te gaan staan. Vervolgens werden ze neergeschoten en vielen hun lichamen in de rivier...

'420872' door Jaccovdhoven '420872' door Jaccovdhoven

Sprookje in Boedapest

Jaccovdhoven

Dit sprookjesachtige Bastion in Boedapest is gebouwd in rond 1901. De aanleiding was volgens mij een of ander feest in Boedapest. Bijzonder dat ze zo'n groot bouwwerk bouwen 'slechts' ter ere van een feest.

'420705' door Jaccovdhoven '420705' door Jaccovdhoven

Lekker luieren

Jaccovdhoven

Deze leeuwin lag lekker in de avondzon te luieren. Ondertussen liepen er meerdere soorten prooi door haar gebied heen, maar ze leek niet echt geinteresseerd.

'420594' door Jaccovdhoven '420594' door Jaccovdhoven

De jongste leerling

Jaccovdhoven

Tijdens een rondleiding door een masaidorp werden we naar het schoolgebouw geleid. Een gebouw wat niet veel voorstelt, als je naar de muren kijkt. Maar er waren wel veel kinderen die een soort van les kregen. Op de foto staat volgens mij de lerares of de moeder, met het jongste kindje in de school.

'420564' door Jaccovdhoven '420564' door Jaccovdhoven

Oplettende gazelle

Jaccovdhoven

Een gazelle in de serengeti. Deze maakte onderdeel uit van een grotere groep. Hij blijft de boel wel goed in de gaten houden. Want je weet het maar nooit met al die leeuwen en cheetah's in de buurt!

'420539' door Jaccovdhoven '420539' door Jaccovdhoven

Prachtig...Parlements

Jaccovdhoven

Het parlementsgebouw in Boedapest is werkelijk een prachtig gebouw, gebaseerd op het Britse parlementsgebouw in London. Normaal gesproken wordt het gebouw omringt door mooie grote tuinen. Helaas was dat bij ons niet het geval. Verschillende delen van het gebouw stonden in de steigers en het omringende gebied was een grote bouwput. In verband met het verbouwen van de tuinen. Hierdoor was het voor ons helaas ook niet mogelijk om het gebouw van binnen te bewonderen. Maar vanuit deze hoek blijft het een imposant gebouw en is de verbouwing bijna niet zichtbaar.

'420513' door Jaccovdhoven '420513' door Jaccovdhoven

Follow the Leader

Jaccovdhoven

Een leuk groepje olifanten bij elkaar op de foto. Volgens mij was dit in of bij de Serengeti in de buurt. Vermoedelijk toen we in Lake Masek verbleven. Deze liepen zo mooi bij elkaar en ze lijken allemaal de grootste bull te volgen.

'420449' door Jaccovdhoven '420449' door Jaccovdhoven

Uitzicht op de Donau

Jaccovdhoven

Van boven op de berg bij Boedapest heb je een prachtig uitzicht op de Donau en de rest van de stad. Overdag is dit mooi, maar 's avonds minstens net zo!

'420416' door Jaccovdhoven '420416' door Jaccovdhoven

Tanzania

Waterbokken

Jaccovdhoven

Ik dacht dat we deze waterbokken tegenkwamen in het Tarangire Nationaal Park. Op onze reis zijn deze zeldzaam geweest. Volgens mij is dit ook de enige keer dat we ze gezien hebben.

'420407' door Jaccovdhoven '420407' door Jaccovdhoven

Fietstaxi's

Jaccovdhoven

Dit soort fietstaxi's kom je overal tegen in Boedapest. We zijn er zelf nooit met eentje mee geweest, maar het is ons wel verschillende keren aangeboden. Lijkt me best een leuke ervaring. Tijdens het uitrusten aan de voet van de Basilica kerk, zagen we deze mannen samen lunchen.

'420379' door Jaccovdhoven '420379' door Jaccovdhoven

Cheetah

Jaccovdhoven

Deze cheetah liep samen met zijn 2 broertjes/zusjes en moeder over de vlaktes van de Serengeti. De moeder was met haar jongen op jachtles. Later zagen we de enthousiaste jongen een poging doen om een impala te vangen, wat ze helaas niet gelukt is.

'420333' door Jaccovdhoven '420333' door Jaccovdhoven

Groot-Brittannië

Scheef is het...Sleut

Jaccovdhoven

Dit huisje kwamen we tegen tijdens een wandeling in Canterbury. Werkelijk niets is recht aan dit gebouw. Het is alleen jammer dat ik het huisje net niet helemaal op de foto heb gekregen. Als je de weg voor het huisje ziet, dan wordt het nog erger.

'420323' door Jaccovdhoven '420323' door Jaccovdhoven

Lekker in de schaduw

Jaccovdhoven

Onderweg van Lake Manyara naar het hart van de Serengeti kwamen we dit beeld tegen. Een troep leeuwen lekker luierend in de schaduw van de boom. Helaas konden we niet dichterbij komen!

'420231' door Jaccovdhoven '420231' door Jaccovdhoven

Busy Budapest

Jaccovdhoven

Een van de drukkere straten in Boedapest. Deze weg liep door over de witte brug over de Donau. Ons hotel lag pal aan deze straat, maar was enorm goed geïsoleerd van het geluid. Het was altijd prachtig om elke ochtend het hotel uit te lopen. Het was heel stil en rustig in het hotel, maar zodra de deur open ging vlogen alle stadsgeluiden je om de oren. Mooi contrast.

'420130' door Jaccovdhoven '420130' door Jaccovdhoven

Portret

Jaccovdhoven

Een portret van een mooie grote olifant in de Tanzaniaanse Serengeti. Tijdens de reis hebben we ontzettend veel olifanten gezien, en dus ook veel foto's van olifanten. Dit is toch wel een van de mooiste geworden.

'420109' door Jaccovdhoven '420109' door Jaccovdhoven

TanzaniaOverige gebieden

Gekke leeuw

Jaccovdhoven

Iets wat je niet zo snel ziet, een leeuw in de boom. We kwamen ze (het waren er twee) tegen tijdens onze game drive in het Tarangire Nationaal Park. Erg fotogeniek op deze manier. Na een kwartier moesten we toch weer verder rijden. Dat was nog best spannend, want de weg liep recht onder de leeuwin door. Je kon haar nog net niet bij de staart grijpen.

'420105' door Jaccovdhoven '420105' door Jaccovdhoven

TanzaniaOverige gebieden

Teveel vrije tijd?

Jaccovdhoven

Bij een wandeling door een heel klein plaatsje langs de weg naar de ingang van het Tarangire Nationaal Park vonden we deze winkel/atelier. De eigenaar was in geen velden of wegen te bekennen, maar lijkt toch erg enthousiast, aan de hoeveelheid schilderijen te zien.

'420096' door Jaccovdhoven '420096' door Jaccovdhoven

TanzaniaZanzibar eiland

Vredige Visser

Jaccovdhoven

Hier een foto van een voor mij ontzettend vredig uitzicht. Voor zover ik me kan herinneren een visser op zijn boot aan een strand van Zanzibar. Ik krijg er een beetje een terug in de tijd gevoel bij, de eenvoudige manier van leven van de mensen hier. Een rustgevende foto.