'537681' door EvanGool '537681' door EvanGool

ZambiaKafue NP

Bosbrand in Kafue NP

EvanGool

In Kafue NP kom je praktisch niemand tegen. Wel reden we langs grote stukken afgebrand landschap. Deze foto is genomen vanaf de campsite terwijl we het vuur op ons af hoorden en zagen komen. Door de wind kwam het vuur snel dichterbij. Bij navraag aan de eigenaar van de campsite bleek het vuur zich aan de overkant van de weg te bevinden en de campsite niet makkelijk te kunnen bereiken. Toch wel even spannend op dat moment!

'537680' door EvanGool '537680' door EvanGool

BotswanaChobe National Park

Elephants crossing th

EvanGool

Boottrip op de rivier in Chobe NP. Net als iedereen weg is varen we langs een kudde olifanten die aan de kant van de rivier staat te 'overleggen' of ze de rivier gaan oversteken. Na 5 minuten wachten begonnen ze 1 voor 1 de rivier over te steken. Fantastisch mooi gezicht en een echte high light van onze vakantie. Het filmpje is nog mooier, maar hier gaat het natuurlijk om de foto's :)

'454176' door EvanGool '454176' door EvanGool

Sri LankaNoord Sri Lanka

Boeddhist in zijn...o

EvanGool

Bij één van de mooie tempels in anarudaphura waren een groep jonge boeddhisten zich aan het voorbereiden op het middag gebed. Deze jongen zat wat afzonderlijk voor een tempel, mooi beeld van een jongen die nadenkt over het leven.

'454091' door EvanGool '454091' door EvanGool

Sri LankaSigirya

Aap op de Sigirya Lio

EvanGool

Eerst een mooie klim gemaakt naar de top, waarvan het uitzicht adembenemend mooi is! de ruïnes op de top zijn mooi om te fotograferen, maar de aapjes wonnen bij mij toch van het uitzicht!:)

'435483' door EvanGool '435483' door EvanGool

SpanjeValencia

Museum of arts and...

EvanGool

Ik heb vorig jaar een cursus fotografie gedaan om met mijn pocketcamera toch meer dan de standaard foto's te kunnen maken. Daarna ben ik op vakantie gegaan naar Valencia en heb ik tijd gehad om hier mee te oefenen. Dit is bij het museum of arts and scienes. Een groot 'park' van mooie gebouwen waar je onder andere een 360 graden bioscoop, waterpark en museum kan vinden. Erg mooi, we zijn zelfs op de tweede dag nog terug gekomen omdat het zo groot is dat het niet in een halve dag te bezichtigen is.

'482176' door EvanGool '482176' door EvanGool

Costa RicaNoord Costa Rica

La fortuna Waterfall

EvanGool

het NP bij Fortuna is een plek waar je goed kan komen met een taxi. Door het park heen kun je wandelen, maar je kunt ook een toch naar beneden lopen tot je bij een waterval komt. Deze waterval is minder bekend, maar echt ontzettend mooi. Toen wij er waren was er ook verder bijna niemand, dus niet enorm toeristisch. Je kunt er goed zwemmen in het water.

'434910' door EvanGool '434910' door EvanGool

Zuid-AfrikaTafelberg

Uitzicht vanaf de...T

EvanGool

We zijn met de gondel naar boven gegaan om te genieten van het mooie uitzicht. Vanaf daar was er een mooie route die we naar beneden wilden gaan wandelen. Echter toen raakte we van het pad af en liepen een beetje te dwalen op de tafelberg. Op een gegeven moment hadden we weer een pad gevonden, echter kwamen we kort daarna ook dit bordje tegen. Uiteindelijk hebben we 3 uur naar beneden geklommen over een route die niet bedoeld was om zonder goede uitrusting aan te gaan. Achteraf een dom idee, maar wel een mooie ervaring rijker.

'434908' door EvanGool '434908' door EvanGool

Zuid-Afrika

NP iSIMANGALISO...WET

EvanGool

Met de 4x4 door het park rijden met een boekje en alle beesten die je tegenkomt afstrepen. Fantastische dag!! We hebben zowel door het park als langs Lake st Lucia gereden, grote verscheidenheid aan dieren gezien. Krugerpark schijnt mooi te zijn, maar dit park biedt hetzelfde maar is minder toeristisch, veel leuker met minder toeristen!

'434219' door EvanGool '434219' door EvanGool

FrankrijkParijs

Uitzicht vanaf de...

EvanGool

Het was een mistige dag in Parijs. Toen we naar boven liepen was ik bang dat we geen uitzicht zouden hebben. Gelukkig kon ik met een filter het mistige beeld wat versterken en toch een leuke foto maken van het stadsbeeld van Parijs.

'434060' door EvanGool '434060' door EvanGool

Verenigde StatenFlorida

Specht

EvanGool

Ik was door de Everglades aan het touren toen we bij een uitkijkpost uitkwamen waar je door een stuk natuur kon wandelen. Hier kwam vlak voor mijn neus deze specht aangevlogen welke fantastisch rustig voor mij bleef zitten tot ik een scherpe foto kon nemen:)