'408235' door Esther82 '408235' door Esther82

ItaliëSicilië

De Etna: wandelen in.

Esther82

Wat heeft de Etna een indruk op me gemaakt zeg! We bestegen deze enorme vulkaan via de zuidkant met de auto, gondel en bus. Bovenop aangekomen zagen we een bizar soort maanlandschap: één grote, zwarte, uitgestrekte vlakte. Heel erg indrukwekkend. Natuurlijk waren we niet de enige toeristen. Massa's mensen wilden wel een wandeling met gids maken om de meest recente krater heen. Met een beetje wolken/nevel zorgde dit wel voor een mooi plaatje.

'408233' door Esther82 '408233' door Esther82

ItaliëSicilië

Jongetje trotseert de

Esther82

Na een lange tourtocht door de Nebrodi Mountains (prachtig gebied!), zaten we bij te komen aan het strand, ergens in een badplaatsje in het noorden van Sicilië. Ik probeerde wat mooie foto's te maken van de zee en de golven, toen ik opeens dit jongetje zag staan. Hij stond daar zo mooi de golven te trotseren, dat moest ik gewoon even vastleggen. :-)

'383744' door Esther82 '383744' door Esther82

Groot-BrittanniëLonden

St. Paul's Cathedral

Esther82

Wow, wat is de St. Paul's Cathedral gróót! Eerste keer dat we hem zagen. Het leuke is, dat je er van alle kanten mooie foto's van kan maken: voorkant, zijkant, binnenkant, buitenkant. Wel even goed kijken wat je erop zet en hoe, want het moet wel een beetje interessant op je schermpje komen te staan. Voor amateur-fotografen met net een nieuw toestel is het leuk om alles te proberen. Dus dat hebben we gedaan. :-)

'383739' door Esther82 '383739' door Esther82

Groot-BrittanniëLonden

Tower Bridge

Esther82

De donkere lucht was tijdens ons lange weekend in Londen zeer prominent aanwezig. Gelukkig waren er droge momenten waarop we mooie plaatjes konden schieten van dé bezienswaardigheden in Londen. Zo ook de Tower Bridge, die op deze foto juist mooi afsteekt tegen de donkere donderwolken.

'377210' door Esther82 '377210' door Esther82

Je zou ze toch zo...m

Esther82

De kinderen in het Masai dorp waar we op bezoek waren hadden het niet makkelijk. Lopend over de binnenplaats tussen de opgedroogde koeienmest door, keken ze nieuwsgierig naar ons (die vreemde mensen die, net als velen voor hen, kwamen kijken hoe zij leefden). Op blote voetjes, met de vliegen in de ogen, tja, dan zou je ze toch zo meenemen?

'377208' door Esther82 '377208' door Esther82

Masai dans

Esther82

In Kenia konden we een bezoek brengen aan een Masai dorp. De Masai deden bij aankomst een soort welkomstdans voor ons, in traditionele kleding. Natuurlijk kwamen we er niet onderuit en werden we erbij getrokken om mee te doen. Die foto's zal ik jullie besparen. :-) Het was indrukwekkend om te zien hoe eenvoudig en armoedig de mensen in zo'n dorp leefden.

'377205' door Esther82 '377205' door Esther82

Olifantenmoeder met..

Esther82

Stel je voor: je rijdt door Masai Mara NP. Het is uitgestorven, geen ander voertuig te bekennen en opeens staat er vlak naast je in de berm een groepje olifanten. En onder één van de olifanten piept twee tellen later een jong olifantje tevoorschijn die op zijn gemakje bij zijn moeder begint te drinken. Dan wordt je wel even stil en weet je niet hoe snel je de camera moet laten draaien en het fototoestel moet laten klikken. Wat een bijzonder moment was dit. We hebben misschien wel een half uur stil zitten kijken naar deze prachtige dieren.

'480657' door Esther82 '480657' door Esther82

KeniaAmboseli NP

Satao Elerai Camp,...

Esther82

In Amboseli NP verbleven wij in Satao Elerai Camp. In dit zeer kleinschalige kamp hadden we een luxe tent met uitzicht op de Kilimanjaro. Het was de eerste keer tijdens onze safari dat we verbleven in een kamp zonder hekken, gewoon middenin de natuur, Dit gaf al een heel bijzonder en ook een beetje een spannend gevoel. Na zonsondergang wilden we eten in het restaurant. Omdat het al donker was en er toch altijd een kleine kans was op wild in het kamp, moesten we knipperen met ons buitenlicht. Een Masai krijger inclusief speer kwam ons halen om ons naar het restaurant te begeleiden. Hoe bijzonder is dat?? We kregen vervolgens van onze gids de tip om extra vroeg op te staan, zodat we bij zonsopkomst de Kilimanjaro met een beetje geluk konden zien. En ja hoor, vanuit onze tent zagen we een bijna wolkeloze lucht en een prachtige Kilimanjaro met sneeuwtoppen en al!! Daarna heerlijk ontbeten al kijkende naar een olifant die even een slokje kwam drinken uit de in de buurt liggende poel. Wat een ervaring was het om hier te verblijven. Een aanrader voor iedereen!!

'376896' door Esther82 '376896' door Esther82

Vlinder part 2

Esther82

En na wat bijsnijden (bedankt voor de tip Antwan) nu nog mooier in beeld, dus nog beter te bewonderen! :-) Ik ben net pas "reisreporter" en het is leuk dat je zoveel leuke reacties en goede tips krijgt van mede-reisreporters! Like!

'376891' door Esther82 '376891' door Esther82

Vlinder

Esther82

Vlinders fotograferen is een uitdaging. Je moet aan de ene kant snel zijn, maar aan de andere kant ook heel geduldig, zo heb ik gemerkt. Ik was dus apetrots toen ik deze vlinder op Pangkor Island scherp én met de vleugels mooi open had gefotografeerd!

'376884' door Esther82 '376884' door Esther82

Zonsondergang

Esther82

Na een dag met een vol programma kwamen we in Tsavo East NP aan. De tent die we gereserveerd hadden, bleek vergeven. Dus werden we naar een andere tent gestuurd. Daar bleken we een prachtig (véél mooier) uitzicht te hebben op een poel waar aan het einde van de dag vaak olifanten kwamen drinken. We ploften neer, genoten van de olifanten en uiteindelijk van een prachtige zonsondergang. Die zon zakte overigens onwijs snel. Logisch, maar dat hadden we nog nooit eerder meegemaakt. Bijzonder om te zien.

'376805' door Esther82 '376805' door Esther82

MaleisiëCameron Highlands

Theeplantages

Esther82

Van het warme Kuala Lumpur reisden we naar de koele Cameron Highlands. We bezochten de theefabriek en keken uit over de keurig bijgehouden theeplantages. Een prachtig gezicht.

'376654' door Esther82 '376654' door Esther82

De leeuwenkoning is..

Esther82

Masai Mara mag dan een NP zijn die wat toeristischer is dan bijvoorbeeld Tsavo en Amboseli, maar het voordeel daarvan is dat het de dieren weinig interesseert als je met je jeep even strak voor hun neuzen parkeert. Ook deze leeuw werd niet gewekt door al het klikken van de camera's en alle ooooo's en aaaaaa's uit onze monden. Aan hem te zien had hij ook al heel wat meegemaakt in zijn leven en was hij daardoor gewoon heel heel moe!

'376519' door Esther82 '376519' door Esther82

Kenia

Jonge giraffen

Esther82

Bij Lake Naivasha konden we, na een boottochtje tussen de nijlpaarden door (wat al spannend was), een wandeling maken tussen de wilde dieren. De dieren hoorden daar eigenlijk van oorsprong niet. Maar, zoals de gids vertelde, ze zijn daar uitgezet toen de film Out of Africa voor een deel gefilmd werd. Natuurlijk konden we niet heel dichtbij komen, maar er liepen heel veel giraffen, waaronder deze twee kleintjes. Echt te schattig toen ze net naar elkaar liepen. Het leek net alsof ze elkaar even kusten! En gelukkig was de camera bij de hand.

'376516' door Esther82 '376516' door Esther82

NederlandGelderland

Slecht weer!...Doorri

Esther82

Net op weg naar Italië, nog geeneens de grens over en er komt toch opeens een bui aan! Deze wolken kwamen heel snel dichterbij, dus wij reden ook heel snel door! We hadden nog nooit zo'n soort wolkendek gezien. Het zag er bizar uit!

'376506' door Esther82 '376506' door Esther82

Luipaard in het gras

Esther82

Luipaarden zijn nooit makkelijk te vinden heb ik me laten vertellen. In Masai Mara hadden we geluk! In een boom zat een luipaard. Maar opeens reed onze gids het pad af en het gras in, naar een plekje ergens achter de boom. Daar zat nóg een luipaard in het gras! We stonden er eng dichtbij, maar daardoor konden we er wel een prachtige foto van maken!

'376496' door Esther82 '376496' door Esther82

Olifanten op pad

Esther82

Spannend hoor, op safari! Rijd je door Tsavo, komt er van rechts een groep olifanten aanlopen. Onze gids/chauffeur stopt direct. Achter ons komt nog een auto aanrijden. De chauffeur van die auto denkt: 'Laat ik mijn auto voor die andere parkeren, dan kunnen wij het beter zien." Hij had alleen niet gezien dat de groep olifanten de weg wilde oversteken, precies op de plek waar zij stonden! Zo krijg je dus agressieve olifanten. Gelukkig ging de auto voor ons snel aan de kant en konden de olifanten verder. Na het oversteken lieten ze nog wel even merken dat ze dit soort dingen niet waarderen!

'376490' door Esther82 '376490' door Esther82

ItaliëTrentino

Dubbele regenboog

Esther82

Wat een regen hadden we opeens. Dus maar met een boek in de tent. Maar toen werd ik geroepen. Kom eens gauw kijken! Dat was me wel een paar druppels op mijn hoofd waard! De zon was tevoorschijn gekomen en had gezorgd voor een prachtige dubbele regenboog!

'376477' door Esther82 '376477' door Esther82

Vissersbootjes bij...

Esther82

Pangkor Island, wat een heerlijk eiland. De rust die deze foto uistraalt, voelden we ook op het eiland. We konden hier echt even bijkomen en we zijn net zo lang op het strand gebleven tot de zon onder ging.

'376473' door Esther82 '376473' door Esther82

Olifanten in de...sch

Esther82

Olifanten aan het drinken in de schemering. Prachtig! We reden naar onze volgende slaapplek toen we opeens deze groep olifanten zagen staan. Dit in combinatie met de zon die nog net tussen de wolken door piepte, was wel een fotootje waard!