Dragonfly

Manta’s en meer.. De laatste week in Labuan Bajo. Afgelopen week hebben we nog twee scuba duikdagen gedaan.  We zijn in een soort van ‘centrifuge‘ geweest met heel veel stroming, ook wel ‘th... Lees meer

Omdat we zaterdag naar Komodo, Labuan Bajo vliegen, besluiten we vast wat extra geld te halen. Onze bankpassen werkten tot nog toe niet, we zijn daarom aangewezen op onze creditkaart. Het is al donker... Lees meer

Tanah Lot of niet?   We vertrekken vroeg vandaag op onze wandeltocht naar de tempel van Tanah Lot. Onze wekker staat om 5:30 uur. We eten een ontbijtje en gaan op pad.  Halverwege onde... Lees meer

Spookhuis in Denice Wanneer we in het pittoreske bergdorpje Denice arriveren is het afhankelijk nog even zoeken naar de sleutelhouder van de huizen in dit dorp. Wij hebben via een vriendin een huis... Lees meer

Cuba is alles wat we durven te hopen en onze vakantie is een aaneengesloten fotomoment. Aangezien we ook enorme scuba- duikfanaten zijn, besluiten we om ook in Cuba een poging te wagen. We laten ons n... Lees meer

We rijden voor het eerst een wat langere route naar het stadje Ahmed vanuit Lovina op onze gehuurde scooter. Even wennen aan het verkeer is het wel. Het is druk er rijdt veel verkeer op de enige kustw... Lees meer

We rijden van Playa Largo richting Trinidad en hebben besloten de kustweg te nemen. Het is weliswaar een rode weg op de kaart, maar inmiddels weten we dat de wegen bar slecht zijn op Cuba. We bereiden... Lees meer

In het binnenland van Cuba ter hoogte van Varadero, rijden we langs een stationnetje waar een typisch Cubaans treintje staat geparkeerd. Wanneer we willen stoppen om het vast te kunnen leggen, wordt... Lees meer

CubaHavana

Het is al avond wanneer we in Havana aankomen en we drinken nog een biertje en stappen dan snel ons bed in. We zijn doodop van de reis die via Madrid verliep. De volgende ochtend worden we om 7 uur w... Lees meer

Al jaren reden we door Zuid Italie om via Otranto naar Griekenland te gaan, maar dit jaar besluiten we eens om onder Napels te gaan kijken. We hebben een grote piramide tent bij ons en rijden in onze... Lees meer

Al jaren droomde we van een huisje in het buitenland en als reisje besloten we weekje op huizenjacht in Frankrijk te gaan. Het werd een geweldige tour langs allerlei oude huizen, sommige in zulke slec... Lees meer

We zijn inmiddels bruin verbrand en hebben gisteren onze dag gevuld met toch een dagje in de ' vlindertuin', op steenworp afstand van ons resort. Achteraf bleek dit toch erg de moeite waard en hebben... Lees meer

We zijn inmiddels aangekomen in Sanya in de provincie Hainan. In de provincie waar wij vorige week doorheen reisde is weer hevige regenval en zijn voor de tweede maal dit jaar zware overstromingen. Oo... Lees meer

Het is de dag van vertrek naar Chengdu, we zullen vanavond vliegen vanaf Guilin airport en het regent pijpenstelen. Na een laatste poging gisteren om in het lokale restaurant te eten zijn we uiteindel... Lees meer