'398158' door CatWelmoed '398158' door CatWelmoed

On the Road in...Raja

CatWelmoed

Samen met twee vriendinnen en de alleraardigste gids/driver die je je maar kunt voorstellen, ben ik in een oud autootje door het platteland van Rajasthan getrokken. Onze lieve gids Bablu nam ons mee naar zijn vrienden en familie, en (in tegenstelling tot wanneer je met de trein reist) konden we elk klein weggetje nemen om het lokale landschap en de dorpen in ons op te nemen. Op een dag, na uren niemandsland, kwamen we uiteindelijk in de buurt van een dorpje. Toen we daar bijna waren, zagen we al vanuit de verte deze vrouwen over de weg lopen. Snel uitgestapt en de vrouwen (middelste overigens net getrouwd) gefotografeerd, en (dankzij Bablu) ook nog gesproken. Mooi moment!

'392187' door CatWelmoed '392187' door CatWelmoed

Hangjeugd op Bali

CatWelmoed

Onderweg scooterend door Bali kwam ik deze jongens tegen. Ik had net bij hun moeder gegeten, en zoonlief (en consorten) zaten me tijdens mijn lunch giechelend aan te kijken, tot ze er heel stoer op hun scooters van door sjeesde. Even later kwam ik ze dus weer tegen: nonchalante hangers;)!

'392185' door CatWelmoed '392185' door CatWelmoed

A day at the Ganges

CatWelmoed

Stel je voor: 's ochtends, na zonsopgang, in een bootje, op de Ganges bij Varanasi. Op dat moment heb ik deze foto genomen! Typerend beeld van alle ochtendrituelen (en nu eens niet alleen maar religieus;)) in India.

'377127' door CatWelmoed '377127' door CatWelmoed

MarokkoZuid Sahara en oases

Sahara view..

CatWelmoed

Na een nacht geslapen te hebben in een tent ergens diep in de Sahara, ben ik vroeg opgestaan om naar de zonsopgang te kijken. Al turend over de heuvels, zag ik deze 'blue man' uit het niets opduiken. Te felle zon, ik weet het, eigenlijk niet goed gefotografeerd, maar ik vind het een magisch beeld..

'377049' door CatWelmoed '377049' door CatWelmoed

OostenrijkVorarlberg

Arrenslee,...Kleinwal

CatWelmoed

Hoe graag ik zomers ook naar verre oorden reis, (bijna) niets gaat voor een fijne kerstvakantie met vrienden en familie in een sprookjesachtig en besneeuwd berglandschap!

'377048' door CatWelmoed '377048' door CatWelmoed

OostenrijkVorarlberg

Winterwonderland

'366563' door CatWelmoed '366563' door CatWelmoed

Tribale vrouw in...Ra

CatWelmoed

Op reis door Rajasthan kwam ik langs veel kleine dorpjes en tribale gebieden. Toen ik deze vrouw over de auto weg waar ik reed aan zag komen lopen ben ik gestopt en heb ik deze foto van haar gemaakt. De sieraden staan symbool voor haar stam.

'366562' door CatWelmoed '366562' door CatWelmoed

Hindu vrouwen in...Pu

CatWelmoed

Toen ik India bezocht was het de heilige maand van Shiva. In de plaats Pushkar, ook heilig, werd dit iedere dag uitgebreid gevierd met (nog meer dan normaal) ceremonies. Deze vrouwen zaten in een tempel in Pushkar te luisteren naar zingende priesters.

'366561' door CatWelmoed '366561' door CatWelmoed

IndiaJaipur

Mannen, Amber, near..

CatWelmoed

Deze foto laat een groep mannen zien die op straat liep ergens in Amber- dat ligt vlakbij Jaipur, Rajastan, India. Ik durfde eerst geen foto van ze te maken maar ze wilden zelf juist graag en gingen er echt 'voor staan'.

'365970' door CatWelmoed '365970' door CatWelmoed

Saduh

CatWelmoed

Indiase Saduh's blijven mij verwonderen, met hun naaktheid, hun aparte outfits en hun bijzondere leefstijl. Deze sadhu behoort tot een wat fellere groep; zij willen boosheid en kracht uitstralen, zoals op de foto goed te zien is.

'365963' door CatWelmoed '365963' door CatWelmoed

Man, Varanasi

CatWelmoed

Over straat lopend zag ik deze man die de krant las in de voor Hindu's heilige stad Varanasi, India - zomer 2012 Catharina Welmoed, The Netherlands

'334455' door CatWelmoed '334455' door CatWelmoed

Lovely Girl

CatWelmoed

Dit meisje woont samen met haar familie in een traditionele compound op midden Bali. Vanaf de eerste seconde viel ze me op: ze bleef maar naar me lachen en zwaaien en had hele (helaas voor mij onverstaanbare) verhalen. Wat een schatje heh?

'334453' door CatWelmoed '334453' door CatWelmoed

Boys of Summer

CatWelmoed

In de baai van Labuan Bajo zijn een aantal jongens aan het 'speervissen': vissen vangen dmv het in zee gooien van zelfgemaakte houten speren. Deze jongens riepen en zwaaiden de hele tijd naar me, maar als ik terug zwaaide begonnen ze heel hard te giechelen. Heerlijk.

'334451' door CatWelmoed '334451' door CatWelmoed

De baai van Labuan...

CatWelmoed

Flores: een van de armste eilanden van de Indonesische archipel maar wat is het er mooi! Flores ligt in het zuidoosten van Indonesie en is totaal anders dan bijvoorbeeld Java. Door de ligging is het op Flores een stuk droger dan je van de andere eilanden gewend bent. Van prachtige kuststroken tot berglandschappen vol met bamboebossen: je vind het allemaal op Flores! Deze foto is genomen in Labuan Bajo; aan de westkust van Flores, en voorzien van een prachtige baai!

'333503' door CatWelmoed '333503' door CatWelmoed

Mylk, een drankje van

CatWelmoed

In het Clear Cafe (ook een van mijn favoriete plekken in Ubud) is alles zen en ontspannen. Het restaurant heeft een prachtig interieur en heerlijk eten. Op de foto zie je een glas mylk (een drankje gemaakt van macadamianoten) met verse aardbeien: yummm!

'333502' door CatWelmoed '333502' door CatWelmoed

IndonesiëKomodo en Rinca

Komodo varaan

CatWelmoed

Een van de gevaarlijkste en meest geïsoleerde beesten ter wereld van dichtbij bekijken is best spannend. Het Komodo National Park is een van de mooiste plekken waar ik ben geweest, zowel op land als op zee!

'333501' door CatWelmoed '333501' door CatWelmoed

Bergkinderen

CatWelmoed

Flores behoort tot een van de armste gebieden van Indonesie. Ik ben op een motor de bergen in getrokken om de niet-toeristische traditionele bergdorpjes te bezoeken. Hoewel verschrikkelijk arm, is de bevolking (en vooral de kinderen) erg vriendelijk. Zeer indrukwekkend.

'333500' door CatWelmoed '333500' door CatWelmoed

Heerlijke DimSum

CatWelmoed

In Ubud (Midden-Bali) zijn wij grote fan geworden van de Laughing Buddha Bar: een restaurantje met heerlijk eten, nog lekkerdere arak cocktails en swingende live muziek. Voor deze dimsum zijn we een aantal keer terug gekomen!

'333499' door CatWelmoed '333499' door CatWelmoed

Balinees meisje en...

CatWelmoed

Dit kleine meisje was verliefd op haar nieuwe puppy en sleepte hem overal mee naar toe. Grappig feitje: op Bali heten alle honden die niet helemaal wit zijn 'Blackie'!

'333498' door CatWelmoed '333498' door CatWelmoed

IndonesiëJava

Benzine voor de motor

CatWelmoed

Op Java hebben mijn vriend en ik veel op de motor afgereisd: een hele leuke en makkelijke manier om de kleine dorpjes te ontdekken! Ook handig: overal langs de weg kun je benzine kopen!

'333367' door CatWelmoed '333367' door CatWelmoed

Lokale stam, Midden..

CatWelmoed

Hoewel Bali veel toeristen trekt, zijn er op het eiland ook nog een aantal authentieke plekken te vinden waar de trotse Balinese cultuur niet verdwenen is!

'333366' door CatWelmoed '333366' door CatWelmoed

Lokaal stamlid, Midde

'333365' door CatWelmoed '333365' door CatWelmoed

IndonesiëBromo Tengger Semeru NP

Gebied rondom Bromo..

CatWelmoed

Het Bromo Tengger Semeru Nationaal Park is een prachtig gebied waar meer te ontdekken valt dan alleen de Bromo zelf. Trek je wandelschoenen aan en maak een hike rondom de vulkanen!

'333364' door CatWelmoed '333364' door CatWelmoed

IndonesiëBorobudur

Zonsopgang met...uitz

CatWelmoed

Als je vroeg op staat kun je vanaf een viewpoint een prachtig uitzicht hebben op zowel de Merapi vulkaan als de heilige Boeddhistische Borobodur tempel. Vanwege de mist in het dal zie je de Borobodur nu niet zo goed.