Antonmoeskops

Maandag 13 februari 2012. Het Sultanaat van Oman, het land van Sultan Qabous en Sinbad de Zeeman. Een onbekend land voor mij. Vaak komt Oman niet in het nieuws en ook reisreportages worden slechts spo... Lees meer

OmanMuscat

Gisteren aangekomen... Na het ontbijt gaan we vandaag voor een sightseeing per bus door Ankara. Allereerst naar het Museum van Anatolische Beschavingen, wat is ondergebracht in een 15de eeuwse Osmaans... Lees meer

Maandag 22 maart. Na het ontbijt tussen de zandduinen rijden we verder door kleine Nubische dorpen, zuidwaarts langs de Nijl. Ook vandaag zijn er geen wegen. We stoppen op een marktje voor een kopje S... Lees meer

Zondag 21 maart - We gaan naar de volgende lus in de Nijl, dwars door de Nubische Woestijn, noordwestelijk tot we opnieuw bij de rivier zijn, die hier weer van zuid naar noord stroomt. We bevinden ons... Lees meer

Zaterdag 20 maart – deel 3. Aan het eind van de middag rijden we terug naar de voet van Djebel Barkhal en klimmen omhoog, de berg op, over een slingerend rotspad. Als je bovenop staat is het uitzicht... Lees meer

Zaterdag 20 maart – deel 2. Met de landcruisers steken we opnieuw de Nijl over en bekijken daar een andere formatie met verschillende piramides, de uitgestrekte Necropolis van Nuri. Voor de laatste zw... Lees meer

Zaterdag 20 maart. Vandaag verkennen we Djebel Bharkal en omgeving (Djebel of Jebel betekent ‘berg’ in het Arabisch). Aan de voet van de rode losstaande rots was ooit de oude stad Napata gelegen. Fara... Lees meer

Vrijdag 19 maart. De storm is afgenomen en de lucht is weer helder. Ook is de temperatuur nu stukken aangenamer. We rijden terug naar de piramides, waar we nu onder andere weercondities foto’s kunnen... Lees meer

Donderdag 18 maart - deel 1. Het weer is afgelopen nacht omgeslagen. Er waait een stevige wind die het woestijnzand meevoert. We kopen omslagdoeken die we om ons hoofd draperen en ook een zonnebril is... Lees meer

Woensdag 17 maart – deel 3. We vervolgen onze weg door ‘the middle of nowhere’. Geen dorpjes, alleen af en toe een hut van takken waar nomaden verblijven. Al snel zijn we in Mussawarat es-Sufra, ook w... Lees meer

Woensdag 17 maart - deel 2. We rijden noordwaarts over een goede geasfalteerde weg, want er staat heel wat op het programma vandaag. Onderweg lunchen we met een meegebrachte maaltijd in een lokaal res... Lees meer

Woensdag 17 maart. In de lobby van hotel ‘Grand Holiday Villa’ worden we opgepikt door Carla, de Italiaanse gids voor deze trip. Ook maak ik kennis met mijn medereizigers. Behalve Joan en Maribe uit S... Lees meer