Luhrmann zet zich in voor Australie image
Wilfried

Luhrmann zet zich in voor Australie

Baz Luhrmann, bekend van films als Romeo & Juliet en het nieuwe succesvolle Australia, zet zijn talent nu in om zijn vaderland te promoten in de rest van de wereld.

Het idee voor de campagne, die door Tourism Australia in verschillende landen uitgezet wordt, komt van Baz Luhrmanns nieuwe bioscoopfilm Australia.
In deze film wordt het verhaal van een Engelse aristocrate (Nicole Kidman) verteld, die naast avontuur en romantiek zichzelf in Australië hervindt en de echte waarden in het leven leert kennen.

Ware ik vinden
Dit thema werd voor de campagne gebruikt en is in twee korte films in scène gezet. Ook hierbij gaat het om het thema transformatie. Het geeft het verhaal weer van twee mensen, die gestresst en gescheiden van hun dierbaren leven. In Australië hervinden ze hun ware ik.

Walkabout
Het thema van de campagne Walkabout werd gekozen vanwege de Australische betekenis: vakantie, tijd voor ontspanning, plezier, ontdekkingen en hereniging met onze dierbaren en het hervinden van onszelf.
Dat is onafscheidelijk verbonden met de cultuur en de geloofsovertuiging van de Australische Aboriginals. Wie op een walkabout gaat, laat de stress van het dagelijkse leven achter zich en ontdekt opnieuw, wat belangrijk is in het leven.

Bekijk de campagnefilm

Lees meer over de film Australia en win een droomreis!