Havana reisblogs

Geen reis is compleet voor mij zonder een bezoek aan een begraafplaats. Dit hoeft geen grote te zijn maar het vertelt altijd zoveel over een cultuur dat je het eigenlijk niet mag overslaan. In Cuba zi... Lees meer

CubaHavana

29 augustus was het voor ons zover, aankomst in Havana. Veel voorbereiding daar we het leuk vonden zelf alles wel te regelen, uit te zoeken etc. De moeite waard! Veel vrienden hadden de aflevering... Lees meer

In het binnenland van Cuba ter hoogte van Varadero, rijden we langs een stationnetje waar een typisch Cubaans treintje staat geparkeerd. Wanneer we willen stoppen om het vast te kunnen leggen, wordt... Lees meer

Het is al avond wanneer we in Havana aankomen en we drinken nog een biertje en stappen dan snel ons bed in. We zijn doodop van de reis die via Madrid verliep. De volgende ochtend worden we om 7 uur w... Lees meer

CubaHavana

11/01 Na twee dagen in Vinales keren we terug naar Havana. Van Raul krijgen we twee ananassen mee om aan Marina te geven. Onderweg nemen we wederom een liftster mee. Ze blijkt een zieke vader te hebbe... Lees meer

Ietwat weifelend stappen we het veranda-achtige voorportaal van het houten huis in Las Terrazas op. Zou dit het dan zijn? In de deuropening blijven we staan, we zien een schim scharrelen achterin het... Lees meer

´Ben jij écht van Angola´, vroeg de Cubaanse bewaker, Carlos, aan mijn vriendin. ´Ja, antwoorde ze in haar perfecte Spaans´. Hij keek even weg. Hij leek zijn tranen niet te kunnen bedwingen. Hij was d... Lees meer

CubaHavana

Door jarenlange ervaring heb je geregeld zo je bedenkingen bij aankomst op een vliegveld, in een neiuw te bezoeken land, zeker als er meteen mensen op je afkomen en iets van je willen. Vaak is er dan... Lees meer

Eindelijk was het dan zover, kon al 2 dagen niet slapen. Kriebels in mijn onderbuik! Keek er ook al zolang naar uit, het leek wel verliefdheid zoals bij een eerste date. Hoe zal ze zijn, Hoe ga ik... Lees meer

Met het doortrekken van het toilet op Schiphol neem ik me voor alle negatieve gedachten en momenten regelrecht het riool in te sturen om dan eindelijk na maanden van werken en uitgestelde vakantie dan... Lees meer

CubaHavana

Eind september 2009: We vliegen van Schiphol naar Havana voor een rondreis door Cuba. Deze (groeps)reis stond in de gids voor 17 dagen, maar werden er uiteindelijk 20, omdat Martinair tot 2x de terugv... Lees meer

Zaterdag en zondag zijn de laatste dagen van de vakantie en heb ik doorgebracht in Havana. Met de groep hebben we met old timers een rondrit over de boulevard Malecon gemaakt en met de coco taxi (... Lees meer

Nog een dikke week en dan is het bijna zover! met 2 vriendinnen ga ik 3,5 weken rondreizen in Cuba! 30 oktober vertrekken we en 25 november landen we weer in Nederland! rondom het orkaanseizoen was... Lees meer