Handige Tips

Met deze superfoods ga je een jetlag tegen

Gepubliceerd: 14 nov 2017
0

De beste manier om je lichaam voor te bereiden op een nieuwe tijdzone is door je aan te passen aan het eetritme op je bestemming. Is het thuis al tijd voor ontbijt, maar op je bestemming nog niet? Probeer het dan nog even uit te stellen. Maar wát je eet is minstens zo belangrijk. Zo ga je met deze superfoods een jetlag tegen.

Columbus Travel
Columbus Travel


Goed, niet alle bessen zijn eetbaar. Maar eetbare bessen zijn wel degelijk superfood (Foto: Reisreporter JMoerkens)

1. Om bij aankomst te drinken

De meeste mensen doen er zes tot acht uur over om cafeïne af te breken. Vlieg jij naar een andere tijdzone? Houd je dan aan de volgende reisregel: drink op je bestemming géén koffie als je ná twaalf uur ’s middags arriveert. Zo voorkom je dat je in de avond moeilijk de slaap kunt vatten. Wat kun je dan wél drinken om in je nieuwe ritme te komen? Wat dacht je van cafeïnevrije kruidenthee?

2. Om gehydrateerd te blijven

De droge lucht in een vliegtuigcabine en de gevolgen van een jetlag drogen je lichaam uit. Wat enorm goed helpt zijn bessen. Ze bevatten water, vezels, antioxidanten en fytonutriënten (plantbestanddelen) en houden je gehydrateerd. Andere fruit- en groentesoorten die over dezelfde eigenschappen beschikken zijn watermeloenen, sla en selderij.

3. Om in slaap te vallen

Wil jij ’s avonds als een roos in slaap vallen? Neem dan als avondeten rijst, pasta of een gerecht met aardappelen. Deze ingrediënten maken een stofje aan dat slaperigheid stimuleert. hetzelfde geldt voor de magere eiwitten in vis en gevogelte. Later op de avond zin in een snack? Dan doe je er goed aan om kersen of bananen te eten. Als het even kan met een glaasje magere melk. Zowel de fruitsoorten als de calcium in de melk helpen je om in slaap te komen.

4. Om energie te krijgen

Het is natuurlijk aanlokkelijk (en goedkoop) om op het vliegveld te eten bij een fastfoodrestaurant. Maar of het echt een goed idee is … Het zout bezorgt je een opgeblazen en de kaas een verstopt gevoel. Wil jij een energie boost zónder de calorieën? Ga dan liever voor volkoren pasta, (geroosterde) groentes of de gezonde vetten uit noten en avocado’s. 

deel dit artikel met je vrienden:
Handige Tips
Vóór de vlucht weten wat het menu is? Regel het zo

Heb jij allergieën? Ben jij op dieet? Of wil je simpelweg weten of de maaltijd die ze tijdens je vlucht gaan serveren een beetje te eten is? Het is nu mogelijk om de maaltijdkeuze al vóór vertrek op te zoeken. Zo doe je het.

0
Reisnieuws
Gezond eten op reis doe je zo! 8 eenvoudige tips

Je hebt het hele jaar uitgekeken naar je reis en het is dan ook verleidelijk om met volle teugen te genieten van al het lekkers dat je voorgeschoteld wordt. Maar wat nu als wij je vertellen dat je ook op een gezonde manier je buikje rond kunt eten...

1

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.