Nederland Artikelen & Blogs

Reisnieuws

Flirtende stewardessen irritant

Gepubliceerd: 24 jun 2009
6

Ook wel eens last gehad van stewardessen die eerder voor overlast zorgen dan behulpzaam zijn? Bezoekers van een Australische krantensite News.com.au deelden hun ergernissen. De meest voorkomende irritaties zijn op een rijtje gezet.

De vakantie wordt weken van tevoren op de kalender gezet en hoort ontspannen te beginnen, ofwel zodra je het vliegtuig instapt. De reis naar het buitenland hoort zonder zorgen te verlopen en stewardessen spelen hier een grote rol in. Helaas komen er veel klachten binnen van voormalige passagiers die een allesbehalve ontspannen vlucht hebben gehad.

Word ik nog geholpen?

Er kwamen tientallen slechte ervaringen met stewardessen binnen, maar onderstaande klachten staken er met kop en schouders boven uit en vormen de top tien:


1. De volledige reis flirten met mannelijke passagiers.
2. Drank morsen of passagiers aanstoten zonder zich te verontschuldigen.
3. Slapende reizigers wekken om spullen te verkopen.
4. Mensen weigeren hulp aan te bieden om hun bagage in het compartiment te krijgen.
5. Passagiers te lang op hun drank en eten laten wachten.
6. Op geïrriteerde toon de reiziger aanspreken.
7. De ouders van drukke kinderen niet aanspreken op het gedrag.
8. Passagiers die hun iPod uit moeten doen terwijl dit tijdens de vlucht is toegestaan.
9. Niet opdagen als er gevraagd wordt om hulp.
10. Te streng zijn met betrekking tot regels.

Passagiers kunnen er ook wat van

Niet alleen over stewardessen komen klachten binnen. De stewardessen krijgen ook geregeld te maken met onaangename passagiers. De hoofdklachten zijn voornamelijk de toiletdeur open laten na het verlaten van het hokje en mensen die weigeren oogcontact te maken.

deel dit artikel met je vrienden:
Meer Nederland artikelen
Reisnieuws
Gratis, kort parkeren op Schiphol? Forget it! Dit verandert

19 okt 2017, Moet jij naar Schiphol om iemand af te zetten of op te halen? Voorheen mocht je je auto nog een kwartier lang gratis parkeren. Dat verandert nu.

0
Handige Tips
Zo reis je vanaf € 7 met de trein door Nederland. 4 tips

06 okt 2017, Het is algemeen bekend: voor een NS-treinkaartje moet je (te) diep in de buidel tasten. Want laten we eerlijk zijn, € 52,60 voor een retourtje Maastricht – Groningen is toch wáánzin?! Met deze 4 tips regel jij net als wij spotgoedkope treink...

1
Handige Tips
Knoop in je oren: zó laat moet je op het vliegveld zijn

04 okt 2017, Hoe laat moet je aanwezig zijn op de luchthaven? Veel reizigers vinden het nog steeds lastig om in te schatten. Bij dezen helpen we je voor eens en voor altijd van je tijdstress af. Met uitzondering van Schiphol in de zomer, is dít hoe laat je in...

0

Reacties van bezoekers Reageer

bartf

Door: bartf • Geplaatst op

Overigens zijn de ervaringen met Singapore Airlines nog steeds veruit het best. Je moet zelfs oppassen dat je kinderen niet na 12 uur met zwaar overgewicht het vliegtuig verlaten na alle toblerones, ijsjes en ander lekkers. Topservice, vriendelijke dames en uitstekende pre- en aftersales van de maatschappij. Niet voor niets nog steeds al jarenlang de onbetwiste nummer 1.

bartf

Door: bartf • Geplaatst op

De vieze toileten vind ik zowieso al wonderlijk. Je vraagt je werkelijk af hoe de toiletten bij al deze mensen er thuis uit zien. Lijkt wel alsof sommigen veranderen in varkens zodra ze met vakantie zijn. Wel de boel als een zwijnenstal achterlaten maar wel naderhand klagen als anderen dat ook doen. Meestal een kip en het ei verhaal. Als het toch al een bende is, waarom zou ik mij dan nog netjes gedragen? Wat een onzin. Ondanks dat je dik betaalt voor je reis, blijf je te gast in een vliegtuig en mag je je daarnaar gedragen zowel naar het personeel als je medereizigers. Dat maakt het stukken plezieriger. Als iedereen dit zou doen dan komt het met de service ook wel goed denk ik.

C4th

Door: C4th • Geplaatst op

Over het algemeen zal ik het dan wel ontzettend getroffen hebben met de Stewards en Stewardessen die ik tijdens mijn vluchten tegenkom.
Bijna zonder uitzondering vind ik ze behulpzaam en erg attent.
Toppers:
* De stewardess bij South African Airways, die de door mij gekochte houten giraffe veilig opborg in het jasjeskabinet, zodat andere bagage het fragiele snijwerk niet konden beschadigen.
* De stewardess van KLM op de terugvlucht vanuit Oeganda die op ons verzoek alle mogelijke moeite heeft gedaan onze reisleidster (die op de laatste dag Malaria gekregen heeft) een vrije plaats in de Business class te geven

merci1986

Door: merci1986 • Geplaatst op

over het algemeen zijn die meiden zowiezo een en al flirt, niet alleen met pasagiers, ook tegenover hun collega's en natuurlijk de piloten. Daar draait het hele vliegwereldje om. Mooi zijn, vreemdgaan, flirten, wordt je oud en lelijk wordt je ontslagen. Ze zijn er voor de veiligheid, maar even uitleggen hoe een nooduitgang(deur) werkt ho maar. Beter is 2x heen en weer paraderen in je uniform en je eigen modeshow lopen. Dat is belangrijker dan hun vliegprotocol en dat vind ik wel een beetje jammer...

FHP

Door: FHP • Geplaatst op

Leonard121 heeft het dan ook niet begrepen: flight attendants zijn er primair voor de veiligheid en niet voor het constant behagen van de passagiers. Meneer verwacht blijkbaar dat zij zijn natje en zijn droogje op tijd komen brengen. Bijna alle luchtvaartmaatschappijen maken het nu mogelijk om zelf wat te gaan halen in de pantry, even opstaan moet geen probleem zijn toch? Even de benen strekken als je achterin zit, kan zeker geen kwaad. Over het schoonhouden van toiletten: tsja, ik kom dat ook wel eens tegen, maar stoor mij er niet aan. Een vies toilet kan je zelfs bij mensen thuis tegenkomen. En dan over het flirten: wie aardig, begripvol, meelevend en meehelpend is tegen crew, kan veel gedaan krijgen.

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.