Kreta foto’s & tips

Slideshow

Dit is de ingang van het klooster Arkadi, een van de bekendste kloosters van Kreta, met name door haar bloedige geschiedenis. Het heeft een belangrijke rol g...

Dit zijn Anastasía en Maria, we verblijven een week in het bergdorpje Drosia en elke avond zien we deze 2 dames voor hun huisje zitten. Uiteindelijk maar ee...

Het is een bewolkte dag aan het meer van Kournas, in het noordwesten van Kreta, zo'n 5 kilometer van de kust. De wolkenslierten hangen laag over de bergen op...

Het is vandaag Blue Monday. En omdat ik me inderdaad een beetje 'blue' voel, heb ik voor mezelf maar eens een spelletje bedacht voor vandaag: ik zoek vandaag...

Nazomeren op Kreta: genieten van de laatste zonnestralen, de uitermate behaaglijke temperaturen en vooral van de rust die er heerst doordat het toeristenseiz...

Kreta is een eiland met meerdere gezichten, het toeristische gezicht is bij de meeste mensen bekend. Het eiland verkennen kan simpel met een huurauto, die ...

Hier voorlopig mijn laatste foto van de kustlijn van Kreta, wij hadden af een toe flinke donder luchten waarbij de wind ook lekker aan ging wakkeren, dat lev...

Op het mooie Kreta kwam ik Arie tegen met zijn ezel, langs de kant van de weg tussen de olijfbomen. Kreta is een prachtig eiland met veel ruigere natuur dan ...

Dit is een stadsbeeld, en wel het mafste stadsbeeld dat je ooit gezien hebt: een en al schaap, zover het oog reikt! De muziek van al die rinkelende bellen o...

Bijna in de schaduw van de berg met de opgravingen van Phaestos ligt aan de overkant van de weg naar Mires een prachtig klooster. Er is een weeshuis en bejaa...

Rethymnon is een oude stad veel kleine straatjes en steegjes, waar gezellige restaurantjes en leuke Griekse winkeltjes te vinden zijn. Leuk om te bezoeken zi...

94 jaar is ze, deze non, en ze dribbelt nog steeds zeer bedrijvig in de rondte in het historische klooster Arkadi op Kreta! Het klooster ligt ongeveer 20 km...

Hier rijden we met de scooter vanaf Matala richting Agia Galini, voordat we daar aankwamen hadden we al zicht op dit plaatsje dus eerst genieten van het adem...

de Improskloof is niet zo bekend als de Samara kloof, echter net zo mooi en veel stiller.

Het heeft iets moois, al je energie te geven aan iets zeer vergankelijks: ijssculpturen, zandkastelen, of zoals hier een tekst in het zand. Nooit zullen we ...

Ik vind dit altijd het mooiste tijdstip van de dag: alles wordt omgetoverd in de prachtigste kleuren en er valt een weldadige rust. Alles verstilt. In de ver...

Nooit gedacht dat Kreta zo mooi zou zijn, met een huur- Jeep zijn we het eiland overgegaan, ik was verrast door de mooie landschappen, leuke authentieke dorp...

De zon verlicht volkomen willekeurig dat, wat in haar banen valt, groot of klein, en maakt mooi wat lelijk is. Alle aandacht gaat naar datgene dat verlicht i...

Voor mijn 1000ste foto op RR ben ik terug gegaan naar mijn 1e zelfstandige backpack reis. April 1981. Samen met vriendin Cora gingen we als twee nogal bleue ...

Plakias was de plek van waaruit wij veel ritten per scooter en auto gemaakt hebben. Ruim 1400 kilometer afgelegd in 12 dagen tijd. Hier een opname van de "th...

Deze deur kwam ik tegen in een klein dorpje op Kreta. We maken een tocht met de auto over de Lassithihoogvlakte en zijn hier nog niet zo lang onderweg. Ik w...