Artikelen & Blogs Europa

Reisnieuws

Grootste irritaties van hotelgasten

Gepubliceerd: 20 mei 2009
0

Je kent het wel, je gaat op reis met het vooruitzicht op een topvakantie. Eenmaal bij jouw bestemming aangekomen, verandert een rustgevende vakantie in een paar stressvolle dagen. Er is een online enquête afgelegd om de grootste irritaties op een rijtje te zetten.

De enquête is door 1500 mensen beantwoord die tussen januari en april dit jaar in een hotel in de Benelux logeerden. De ultieme irritatie is geluidsoverlast. Dit kan gaan om het slaan met deuren, krakende vloeren en dunne wanden waardoor gasten iets te veel opvangen van de buren.

Auw, mijn rug!
Achterstallig onderhoud van de kamers staat op de tweede plaats. Hierbij gaat het vooral om de kwaliteit van de matrassen. Verwonderlijk, aangezien het bed het belangrijkste onderdeel van een hotelkamer is.

Iets te luchtig
De kwaliteit van het ontbijt wordt niet altijd op prijs gesteld. De gasten gaven aan dat ze soms te weinig eten voorgeschoteld kregen waardoor ze de rest van het ontbijt buiten de deur moeten halen.

Goeiemoggel
Over het gedrag van het personeel waren velen ontevreden. Soms moeten gasten vier keer roepen voordat zij geholpen worden. Het brengen van een extra kussen op verzoek kan soms twintig minuten duren. Bij sommige hotels kregen de gasten bij binnenkomst geen vriendelijke groet en moesten zij het doen met een chagrijnige blik. Dit is voor de gast niet bevorderlijk voor het vakantiegevoel.

Lekker fris
De meerderheid van de ondervraagden gaf aan dat zij tijdens hun verblijf niet verfrist onder de douche vandaan kwamen. Zowel gebrek aan hygiëne in de natte ruimte als het gebrek aan spullen als zeep en shampoo zorgen ervoor dat deze irritaties op de vijfde plek eindigen. De grootste ergernissen zijn zwarte randen rondom het bad, een haakje te weinig om een tas op te hangen, geen schone handdoeken en het gebrek aan schone handdoeken.

Klagen helpt
Uit de enquête bleek dat mensen het vaak laten zoals het is zonder hun klachten te melden bij het personeel. Het beste is om dit wel te melden. Uit bovenstaande klachten blijkt wel dat het soms gaat om kleine irritaties die binnen een paar minuten verholpen kunnen worden. De klachten in de enquêtes zijn inmiddels bekend bij de hotels. Of zij iets met deze informatie doen, is nog niet bekend.

Foto door hela.reisreporter.nl
deel dit artikel met je vrienden:
Meer Europa artikelen
Bizar
Op je telefoon tijdens het eten? Eruit! 5x strenge restaurantregels

20 okt 2017, Wereldwijd zijn er dineertrends aan het ontstaan die de focus weer op het eten moeten leggen in plaats van op randzaken. Zo word je er bij restaurant Petit Jardin in het Franse dorpje Saint-Guilhem-le-Désert zonder pardon uitgeschopt als je je te...

0
Reisnieuws
Gratis, kort parkeren op Schiphol? Forget it! Dit verandert

19 okt 2017, Moet jij naar Schiphol om iemand af te zetten of op te halen? Voorheen mocht je je auto nog een kwartier lang gratis parkeren. Dat verandert nu.

0
Reisnieuws
Hoe veilig is reizen naar Barcelona op dit moment?

10 okt 2017, Het is onrustig in Barcelona en de autonome regio Catalonië. De Catalaanse premier wil er de onafhankelijkheid uitroepen, maar de Catalanen zijn hierover verdeeld. Is het op dit moment wel verstandig om erheen te reizen? Dit is de stand van zaken.

0

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.