Noord Vietnam reisblogs

In mijn vorige blogs heb ik al vermeld dat ik graag naar Vietnam wil. Al twee maal een reis geboekt: in september 2013 een reis naar Noord-Vietnam. Die niet doorging omdat Baobab failliet ging. Waarv... Lees meer

In mijn vorige blog had ik al geschreven dat ik me verheug op mijn reis naar Vietnam. Eind februari zou ik vertrekken voor een rondreis van 29 dagen. ZOU ik vertrekken want ik heb deze week gehoord... Lees meer

Na de drukte in hoofdstad Hanoi zijn we toe aan natuur, cultuur en rust. Het noorden van Vietnam biedt vele mogelijkheden en we hebben onze keuze als snel gemaakt. Op naar Ba Be Lake National Park!... Lees meer

Shit en nog eens Shit. Een enorm paniek gevoel bekruipt mij op de heel drukke markt van Bác Hà. De rits van mijn buiktasje staat open en dat is dus niet goed. Gauw kijk ik of er wat weg is. Nog meer p... Lees meer

Met opgetrokken knieën vertrekken we naar Hue. De sleepersbus is niet ingericht voor westerse mensen. Het is 4 uurtje een beetje afzien. En wie zit er weer in de bus….. Bij aankomst gaan we opzoe... Lees meer

Da Lat ligt op 1500 mtr hoogte te midden van een in de mist gehulde berglandschap en heeft een koel bergklimaat met talrijke akkers. Het is er erg vruchtbaar en zo kan er 3 a 4 keer per jaar geoogs... Lees meer

De eerste drie dagen Vietnam zitten er al weer op. Je weet dat je naar een ander land bent gevlogen maar echt het verschil zie je niet. De stad Hanoi ziet er ongeveer het zelfde uit als de steden i... Lees meer

Welriekende pagode In de omgeving van Hanoi is een excursie naar de Parfum Pagode zeer de moeite waard. Aangekomen bij de rivier word je met een boot naar de tempels geroeid. De vaart duurt een uur e... Lees meer

Op 15 okt. om 16.00 uur precies stonden we voor ons hotel in 'Hanoi', minstens één uur eerder dan gepland. De weg van 'Sa Pa' naar 'Hanoi' was sinds kort niet meer hobbelig, waardoor de reistijd met e... Lees meer

Vandaag 14 okt. kwamen we er achter dat er in het zuiden van China in Yangshuo helaas 4 Nederlanders zijn omgekomen bij het exploderen van een luchtballon. We wensen de nabestaanden heel veel sterkte... Lees meer

Zaterdag 10 okt. begonnen we aan onze 6-daagse tour door de bergen van Noord Vietnam. De eerste dag gingen we naar het dorpje 'Ban Lac' waar de 'Witte Thai' wonen in huizen op palen. Onze reisbeschr... Lees meer