Jogjakarta foto's & tips

'490899' door vulture1960 '490899' door vulture1960

Landwerk op de...rijs

vulture1960

We zijn in de stad Yogyakarata. We bezoeken een selfsupporting Kampung. Erg aardige mensen. We eten gezellig mee. We maken muziek en we dansen samen. Ook gaan we mee het land op om te kijken wat zij daar doen. Deze vrolijke landwerker was drukbezig met zijn ossen. Wij mochten het ook proberen. Mijn zoon heeft een paar rondjes gedaan. Was behoorlijk zwaar, daarna werden de ossen gewassen in het riviertje daar hiep mijn vrouw mee. En ik, ik maakte de foto's en bleef schoon :) Prachtige dag met heel aardige mensen

'98711' door Goochelmuts '98711' door Goochelmuts

Op de Borobudur

Goochelmuts

Vulkaan vanaf de Borobudur

'460770' door walterstoffers '460770' door walterstoffers

Trapgevel

walterstoffers

Jogjakarta is een leuke stad om te bezoeken, je vind daar de beroemde boedistische tempel Borubodur en Prambanan de grootste Hindoe-Javaanse tempelcomplex in Indonesië. Verder zie je de duidelijke Nederlandse invloeden zoals bv op de foto, trapgevels !

'270256' door hansdewildt '270256' door hansdewildt

Even rusten

hansdewildt

Ze kwam zojuist van de markt in Jogjakarta en had veel inkopen gedaan. Even ging ze zitten om uit te rusten. Ze was al op leeftijd maar was een prachtige Indonesische dame, goed gekleed en goed verzorgd.

'491319' door vulture1960 '491319' door vulture1960

Zus met broertje op..

vulture1960

We zijn in de stad Yogyakarata. We bezoeken een selfsupporting Kampung. Erg aardige mensen. We eten gezellig mee. We maken muziek en we dansen samen. Ze maken kroepeok, ze verzamelen kokosnoten ze verbouwen rijst. Ook gaan we mee het land op om te kijken wat zij daar doen. Tijdens onze wandeling door het dorp zagen we hoe een man lening en snel een boom in klom en daar kokosnoten uit haalde. Wij keken ademloos toe. Net zoals wij bekeken werden door Zus en broer.

'457077' door PleunGroeneveld '457077' door PleunGroeneveld

Spetters

PleunGroeneveld

Toen we aan het wandelen waren in een van de kampongs kwamen we dit leuke drietal tegen samen op een grote stenen bank. Is altijd leuk voor een foto en dat vonden zij ook.

'552570' door vulture1960 '552570' door vulture1960

Was drogen door...voo

vulture1960

We bezochten een kampung in Jgjakarta. We namen ook een kijkje op het land wat bewerkt werd. Om daar te komen moesten we de overweg oversteken. Er kwam net een trein voorbij razen. Zo droogt de was wel snel

'492634' door KHeijlaerts '492634' door KHeijlaerts

Komische man

KHeijlaerts

Wat hebben we een lol gehad met deze man! Toen we buiten het Kraton stapten kwam hij ons tegemoet, meteen hadden we een leuke klik en daarna heeft hij ons meegenomen naar de Kampung waar ook het waterkasteel te vinden is. We lopen door allemaal gezellige straatjes waar de locals hun dagelijkse bezigheden hebben. We proeven loewak koffie van de poep van de civetkat en we kijken binnen bij een wayangpoppen atelier waar we zien hoe de schaduwpoppen worden gemaakt. We bezoeken een deel van het waterkasteel (zie mijn vorige foto) en lunchen bij een heel leuk restaurantje. Het klinkt alsof het een toeristenval is, maar dat was het helemaal niet, het was oprecht een vriendelijke man die het leuk vond om zijn kennis te delen. Later die middag gaan we naar Prambanan. Hij wil graag met ons daar naartoe, en ons lijkt het ook erg leuk. Helaas heeft zijn vrouw de auto mee en nemen we na een paar uurtjes toch afscheid. EXIF: Nikon D7000; Sigma 24-70 bij 70mm; ISO 250; f/3,5; 1/640s

'158839' door riknikele '158839' door riknikele

Ahgossie

riknikele

Wat zijn het toch prachtige kindjes in Indonesie, met van die enorme kijkers! Deze 2 trof ik aan in mijn guesthouse in Jogja.

'402113' door marique '402113' door marique

Javaan, Indonesië

marique

Tijdens onze reis naar Indonesië werden we door een privé gids overal naar toe gebracht. Onderweg zagen we deze karakteristieke man. Deze Javaan heeft een uitgesproken gezicht. Waarschijnlijk moet ook hij hard werken voor zijn bestaan hier.

'483444' door vulture1960 '483444' door vulture1960

De was doen in...Jogj

vulture1960

Opvallend om te zien. Man en vrouw doen samen de was. Hij doet zwaar werk door het water omhoog te halen uit de water put. Zij doet zwaar werk door met de hand te wassen. Wat zijn we hier toch bevoorrecht!

'445705' door PleunGroeneveld '445705' door PleunGroeneveld

Rijst scheiden

PleunGroeneveld

We maakten een fietstochtje in de buurt van Jogjakarta, heerlijk even weg uit de drukte van deze stad. Als je dan over de kleine paadjes langs de landerijen fietst kom je ogen tekort. En het is erg leuk om even bij de mensen die op het land aan het werk zijn te gaan kijken. Deze vrouw is bezig de rijstkorrels van de plant te scheiden door met een trapbeweging die de rol op de machine aandrijft in beweging te brengen, door de pinnen op de rol worden de korrels van de stengels geslagen.

'491478' door vulture1960 '491478' door vulture1960

7 meisjes op een...ri

vulture1960

We bezochten een kampung in Yogyakarta. We lkregen een rondleiding. Er was een speelveldje waar de jongens aan het ballen en aan het fietsen waren. De 7 meisjes zaten heel rustig op een rijtje te kijken. Sommige naar de jongens en sommige naar ons!

'519475' door KHeijlaerts '519475' door KHeijlaerts

Waterpaleis

KHeijlaerts

Het Taman Sari oftewel het waterpaleis is een heel complex vlakbij het Kraton. Het bestaat eigenlijk uit 4 gebieden. Ik heb niet alles bezocht bij het waterpaleis, maar wat ik wel graag wilde zien is dit. Het is Sumur Gumuling. Dit ronde gebouw kan alleen worden bereikt via de onderwatertunnel. Daardoor is het niet heel gemakkelijk te vinden. Het wijkje is een doolhof aan straatjes waar dan af en toe ineens ergens wat verborgen zit. Het gebouw werd gebruikt als een moskee. Een niche in de muur van het gebouw werd gebruikt als een mihrab. Het centrale deel van dit gebouw is een verhoogd platform waar vier trappen elkaar ontmoeten, en dan van het platform, een trap waarmee je de eerste verdieping bereikt. Op de begane grond van dit platform is een klein zwembad, dat werd gebruikt voor islamitische rituele wassing. Exif: Nikon D7000; Sigma 10-20 bij 20mm; ISO250; f/5,6; 1/200s

'297962' door hansdewildt '297962' door hansdewildt

Avondrood !

hansdewildt

De Borobudur is de grootste bezienswaardigheid in de omgeving van Jogjakarta. Stupa's in alle maten met een reusachtig grote stupa boven op. Daar heb je ook een prachtig uitzicht op de omgeving en zie je zelfs de vulkanen in de buurt. Het is daar echt genieten...

'428869' door vulture1960 '428869' door vulture1960

A sad girl

vulture1960

We bezoeken een kampong aan de buitenzijde van Yogyakarta. We worden erg vriendelijk ontvangen. We worden rondgeleid, over de akkers en door het dorp. We dansen op de muziek die we maken. Ook worden we verwend met een heerlijke maaltijd. De kinderen zijn gek op ons, en laten zich makkelijk fotograferen! Een onvergetelijke dag! Als dit meisje poseert voor de foto is de lach weg en kijkt ze op haar aller droevigst De korrigligheid is toegevoegd

'350327' door Cbakker '350327' door Cbakker

Een rustige dag op de

Cbakker

Op de drukbezochte tempel Borobudur in Java november 2012. Wat kan je er nog meer over vertellen? Het was lastig om geen personen op de foto te krijgen. Maar het is na lang wachten toch gelukt.

'484029' door channeke '484029' door channeke

Goedemorgen!

channeke

Om 4:30 de wekker zetten niet mijn hobby. Toch was ik het vroeg opstaan snel vergeten toen ik de zon zag opkomen bij de Borobudur. Wat een magische plek is dit!

'416091' door vulture1960 '416091' door vulture1960

Lief klein meisje

'325276' door hansdewildt '325276' door hansdewildt

Paleiswacht.

hansdewildt

Midden in Jogjakarta ligt de residentie van de Sultan in een Kraton. Dit is het ommuurde gedeelte in het hart van de stad. Dit werd vroeger bewaakt door de paleiswachten. Die zijn er nog steeds maar zijn erg oud...

'526866' door reysigers '526866' door reysigers

Hij houdt het even...

reysigers

Hij houdt het even voor gezien. Hele dag fietsen maken in deze hitte is ook niet gemakkelijk. Het is op het heets van de dag hier in Jogyakarta. Yogyakarta is de belangrijkste stad in de regio Yogyakarta in Indonesië. Ten noorden van deze stad vindt je de hellingen van de Merapi, een zeer actieve vulkaan en ten zuiden van de stad liggen de Indische Oceaan en de provincie centraal Java. Yogyakarta heeft prachtige toeristische bezienswaardigheden, veel historische monumenten, oude tempels, monumenten, gedenktekens en musea die zijn gewijd aan de geschiedenis van Yogyakarta.

'348855' door herman m '348855' door herman m

Mijmeren

herman m

Dit jongetje zit heerlijk te mijmeren tijdens het klankspel van het gamelanorkest achter hem in de koninklijke kraton van de oude ommuurde hofstad Yogyakarta. Achter hem zie je nog net de Bonang, bestaande uit een verzameling van kleine gongs (soms genoemd „ketels“ of „potten“) die horizontaal op koorden in een houten kader worden geplaatst (rancak).

'150782' door dreamer666 '150782' door dreamer666

Oud vrouwtje

dreamer666

Op een plaatselijk marktje in de buurt van Yogyakarta ontmoetten wij dit oude vrouwtje Hier kwamen duidelijk geen toeristen want ze was enorm verbaasd over onze lengte. Ze vertelde onze gids dat we reuzen waren. Heel grappig was dit.