Bali

Snorkelen in Pemuteran

elja75 was hier op 2014-09-22 Gepost op: 2014-03-22 0 reacties.
We vertrokken vanaf Munduk richting Pemuteran, de smalle weg liep door kleine dorpjes en na 10 minuten stond het verkeer muurvast. Er bleek een auto schuin geparkeerd te staan, na een half uur geduldig wachten konden we verder rijden. De rit duurde 2 uur, maar er was genoeg te zien onderweg. Deze keer logeerden we in het Adi Assri Beach Cottage. Een mooi complex direct aan het strand. We besloten na aankomst eerst eens een leuk restaurantje te zoeken. Op het strand liepen we naar links en klauterden over de touwen van de vissersbootjes en liepen tot aan de bocht. Het laatste restaurantje zag er leuk uit en we besloten daar te lunchen. Het smaakte verrukkelijk en het uitzicht was mooi. Daarna terug naar het hotel en een plekje aan het strand opgezocht. 's Avonds bleven we in het hotel eten, maar dit beviel minder, niet lekker en duur.

De volgende ochtend stond er een snorkeltocht op het programma. Met een busje naar het duikcentrum, papieren invullen, wie snorkels nodig had kreeg deze en verder naar de haven. We zaten met ongeveer 11 mensen op de boot en we gingen op weg naar de snorkelspot van Menjangan Island. Na een poosje varen ging het anker uit en konden we snorkelen. Het was meer dan de moeite waard, wat hebben we genoten. Na een uurtje begon mijn rug te prikken, dit werd steeds erger en ik besloot aan boord te gaan. Mijn man volgde na een kwartiertje en ik vroeg hem of hij iets zag. Er bleek een grote paarse kring op mijn rug te zitten, de begeleider was ondertussen ook aan boord gekomen en volgens hem was het een beet van een kwal. Hij deed er een beetje azijn op en na een paar uur was de pijn en de kring bijna weg. Het hotel had lunchboxen meegegeven en deze besloten we aan wal op te eten. Vanaf daar hadden we een heel mooi zicht op de baai, na de lunch was nogmaals de mogelijkheid om te snorkelen. Vervolgens ging het weer richting Pemuteran. Het was een geweldige dag geweest en we waren moe maar voldaan.

De volgende dag werd een rustdag aan het strand. Heerlijk relaxen. 's Avonds bleek er een Balinese avond met buffet te zijn. Dat betekent speenvarken aan het spit, oftewel Babi Guling, mmmmm. Tijdens het eten keken we naar de dansers en luisterden naar de muziek. Opeens zag ik dat de berg aan de overkant (20 km. verderop) in brand stond. Het waaide die dag ook heel erg hard en de brand breidde zich steeds verder uit. Er liepen al vuurhaarden naar beneden. Volgens het personeel kon dit geen kwaad en kwam het meer voor. Nou, ik moet zeggen dat ik niet meer zo rustig kon genieten van alles. De wind wakkerde de brand steeds verder aan. De volgende morgen zouden we verder trekken en ik besloot toch maar al de koffers in te pakken voor zover mogelijk. Na een onrustige nacht werden we om tien uur opgehaald en reden naar Seraya.

Foto's bij dit blog

Lunch op het onbewoonde eilandje
Het strand van Pemuteran
Alle blogs van elja75

Laat een reactie achter

Er zijn nog geen reacties achter gelaten.

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.