Yunnan reisblogs

China, een bijzonder land. Vooral het zuiden vond ik gaaf en ook heel anders dan de drukke steden die ik in midden en noorden had meegemaakt. Vanuit Guangzhou (Kanton, oost) of vanuit Tibet (west) is... Lees meer

De receptioniste van het hostel had voor ons een minibusje naar Lijiang geregeld, onze volgende bestemming. Het centrum van dit stadje staat bekend als één van de mooiste in China en dat is ook zeker... Lees meer

We zijn alweer een week verder met onze reis en weer zijn we terecht gekomen in Kunming. Deze keer alleen als overstapplaats voor de trein naar Anshun, we zitten nu dan ook in een hotel vlakbij het tr... Lees meer

Vanochtend hebben we de trein van 9 uur naar Lijiang genomen. Ruim 2 uurtjes op een harde stoel maar prima te doen. Het uitzicht was ook mooi. In de verte bergen die bij de Himalaya zouden kunnen beho... Lees meer

En toen waren wij eindelijk in Yunnan, op zoek naar het E echte' en groenere China met de schattige bruggetjes, mooie tempels en bergen en meren. Of toch niet? Kunming is op het eerste oog een erg gro... Lees meer

Om 6 uur in de ochtend vertrokken we al uit Yangshuo om met de bus naar Guilin te gaan en daar het vliegtuig naar Kunming te nemen. De vlucht met Yunnan China Airlines was al bijzonder. We kregen zakj... Lees meer

Vanuit Shaxi zetten we onze reis voort richting Lijiang. Lijiang is volgens onze gids een kleine stad, er wonen namelijk ‘maar’ 1 miljoen mensen… Lijiang ligt op ongeveer 2600 meter en vanuit de stad... Lees meer

3 juni 2010: het is vandaag de trouwdag van ons. We vieren ons ‘houten’ huwelijk. Eigenlijk hebben we niet veel gelegenheid om het te vieren want we hebben een lange reisdag voor de boeg. Eerst vanuit... Lees meer

Ik zit op het dakterras van wederom een fantastisch gelegen hotel. In een afgelegen vallei, ver van de weg en de drukte. Midden tussen authentieke Tibetaanse boerderijen zoals je ze zelden meer ziet.... Lees meer

Helaas slecht weer als ik opsta. Het is bewolkt en regent. Jammer, want de mooiste bergrit van de reis staat vandaag op het programma. Gelukkig klaart het gaandeweg wat op en krijgen we de zon nog te... Lees meer

's Ochtends een klassiek ontbijt in een Chinees staatshotel. Ik loop een enorme ontbijtzaal in waar de lucht van schraal bier en gebroken bierflessen op de vloer de iet wat uit de hand gelopen karaoke... Lees meer

Vanochtend aangekomen op de luchthaven van Dali vanuit Chengdu. In de steeds verder groeiende hoofdstad van Sichuan regende het, maar hier schijnt een heerlijk zonnetje. Gister genoten van lommerrijke... Lees meer