Noord Rwanda foto’s & tips

Slideshow

Congolese vluchtelinge, in een kamp in noord-Rwanda. De "Eerste Afrikaanse Wereldoorlog", zoals het conflict in oost-Congo ook wel wordt genoemd, is al s...

Gorilla trek in Volcanoes National Parc: na een uur wandelen troffen we de Kwitonda-groep (genoemd naar het Alfa mannetje). Deze silverback, Kigoma, is de de...

Akakera park. Verschillende malen geweest, maar voor het eerst een grote kudde olifanten, die ons verschrikt in de gaten houden. Net als wij. Het is toch alt...

Gedurende de gorilla trek, kwamen de gorilla's steeds dichterbij. Ze toonde totaal geen angst voor ons en ik was ook niet bang van hun. Ondanks dat het 200kg...

Na een paar uur lopen en klimmen in het Volcanoes National Park zagen we gorilla groep Treize, met deze silverback als imposante leider.

Tijdens een tracking om berg gorilla's te vinden wel erg dichtbij gekomen.

Oog in oog met berggorilla staan was al jaren mij grote wens. Deze zomer is het er eindelijk van gekomen: een gorilla-tracking in Rwanda. Werkelijk een uniek...

In dit drukke dorp, halverwege de grens met Uganda en Kigali, was een drukke markt. Deze jongen fietste er naar toe met een paar vaatjes achterop.

moeder met kinderen in Susa groep.

Op zoek naar de gorilla's in het nationaal park der vulkanen in Rwanda.....Na een kleine tocht kwam ik ze tegen, en ja, "the boss" van het groepje vond het h...

Het letterlijke hoogtepunt van een reis door Rwanda is de Gorilla Tracking in het indrukwekkende Volcanoes National Park. Dit is Agasha, opperhoofd van de 24...

Deze kolos is 220kg en de grootste bekende gorilla. Guhonda betekent "kloppen" omdat hij de gewoonte had - voordat hij "chief" werd - zijn kracht te tonen do...

Moeder met kleintje in Virunga Park in Rwanda.

Het mogen bezoeken van berggorilla's in Rwanda is absoluut een hoogtepunt. Oke wel prijzig maar iedere euro waard!!

Toen we onze groep gorilla's gevonden hadden, zagen we deze zilverrug met een paar kleintjes, héél leuk om zien. De kleintjes waren aan het spelen, hingen ...

Mijn grote, zeer grote vriend. Bij deze "man"was ik heel onderdanig, durfde hem niet goed in de ogen te kijken en ik was ook onder de indruk van hem. 220 kg ...

Nog steeds het indrukwekkenste wat ik gezien heb deze berggorilla's. Ben er zelfs twee keer naar toe geweest. Hiet in Rwanda hadden we het geluk om een grote...

Om de berggorilla's te bezoeken moesten we heel vroeg opstaan en werden we, na lang wachten en op z'n afrikaans, in groepjes verdeeld van 8 personen. Wij gi...

gorila's in Virunga national park in Rwanda

Dit kleine mannetje in zijn felgroene gebreide jasje liep ik tegen het lijf in het noorden van Rwanda op mijn hike richting de berggorilla’s. Hij keek mij ...

Zo dichtbij, zo intiem, zo onwaarschijnlijk mooi om te zien hoe vredig deze familie leeft. Na een zware trekking kwamen we deze berggorilla's op het spoor. E...