Marrakech reisblogs

Marokko, Ceuta tot Marrakech

evaneekelen is er nu(tot 14 jul 2010) Gepost op 14 jul 104 reacties

13 juli 2010
Gisteren zijn we in één ruk doorgereden naar Algeciras, waar we een kilometer of 20 voor Algeciras voor het eerst onze tent hebben opgezet. We zijn vergeten om te klokken hoe lang we erover doen, maar vanochtend hebben we in een redelijk tempo de boel weer ingepakt, binnen een uur en een kwartier zaten we in de auto richting veerboot.
Wonder boven wonder hoefden we helemaal niet te wachten, om half 8 kwamen we in de haven aan, konden gelijk doorrijden de boot op en om 8 uur vertrokken we. Nog geen uur later waren we in Ceuta, waar de grensovergang naar Marokko een stuk relaxter ging dan die in Tanger, 5 jaar geleden. Helemaal waterdicht is de grens niet: in Ceuta zagen we, vlak voor de grens, een buslading mensen een geitenpaadje oplopen en diezelfde mensen zagen we, vlak na de grens, weer een geitenpaadje aflopen in Marokko.......
Via Tetouan en Fes zijn staan we nu vlakbij Azrou op een camping. Het reizen gaat hier meteen een stuk langzamer; veel vrachtverkeer wat tergend langzaam gaat en in tegenstelling tot de Golfjes TDI die in nederland razendsnel rijden, rijden diezelfde Golfjes hier permanent in de 2e versnelling. Geduld is dus een schone zaak hier!

evaneekelen Positie 16885 (0 p.) Lid sinds 09-09-2009 Foto's en tips: 0 Blogs: 15 Fans: 0
deel dit artikel met je vrienden:

Andere blogs van deze gebruiker

Op bezoek in Dedougou.
0 1
Gepost op 09 augustus
Burkina Faso Bobo Dioulasso
Visite, visite en een huis bekijken in Bobo
0 3
Gepost op 04 augustus
Terreinen bekijken in Bobo
0 4
Gepost op 02 augustus

Reacties bij deze blog

Lieve Lean en Klaas,

Lean: nog eens: HEEL HARTELIJK GEFELICITEERD met je verjaardag! En Klaas jij met die van Lean.

Toen ik vanochtend An belde om haar te feliciteren met de verjaardag van haar dochter, vertelde ze me van dit reisverslag. (Ik had weer even "post en administratie" achterstand. Hoort e-mail ook bij. Dat krijg je als je gepensioneerd bent).

Wat is dit leuk!!!!
Hoe je schrijft over die aanrijding...

Een heel fijne was-, rust-, verjaar-dag verder en
morgen: goede reis!

Lieve groet,
Margriet

Ha Lean en Klaas,

Ik ben niet zo'n internetter, maar ik moet zeggen dat ik het heel uitnodigend vind om jullie zo te volgen. Fantastisch. Jullie avonturen zijn zo dichtbij waardoor ik het heel boeiend en uitnodigend vind en er ook zaken bij leer! Wat een avonturiers zijn jullie toch. Lean, je ben ergens jarig geweest. Ik wens je alle goeds op je weg door je nieuwe levensjaar. Dat is in ieder geval heel boeiend begonnen. Vanuit het schooone snikhete Brabant alle goeds voor jullie en een geweldige tijd. Ook namens Inge. Dag! Jolanda

ha schatten, Lean, gefeliciteerd met je verjaardag! goeie reis verder en liever geen bestelbusjes van anderen meer in mekaar rijden. Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken. Veel plezier vandaag, hopelijk is er ergens Prosecco te krijgen! mart

Dag Lean en Klaas!

Tot zover probleemloos gereisd, fijn hoor!
En morgen ben je jarig, Lean, heel hartelijk gefeliciteerd alvast.
Best bijzonder al reizend door Marokko jarig zijn!
Goeie reis verder! Liefs, Anneke

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.