Simien NP foto’s & tips

Slideshow

In het Simien Park liepen we tussen hele groepen van deze prachtige bavianen. Echter om ze van de voorkant op de foto te krijgen viel niet mee. Pas toen we a...

Het Simiengebergte is het hoogste gebergte van Ethiopië met een top boven de 4.500 meter. Het heeft prachtige kliffen en scherpe toppen. Ethiopië heeft ook...

Ook in het Simien-gebergte ontkom je niet aan de verkopers. In dit geval was dat een hele groep kinderen die allerlei potjes e.d. verkochten. Ze hadden hun k...

Het Simien-gebergte in Ethiopië wordt vaak het Dak van Afrika genoemd. Het is een berglandschap met een bijzondere ontstaansgeschiedenis: ooit was dit één...

We maken een trekking door het Simien Mountain NP en komen in de buurt van het Gich Camp, op zo’n 3600 meter hoogte, deze herderin tegen . Ze is één van ...

De film speelt zich af in een onbekend jaar in de toekomst en gaat over een planeet die bewoond en geregeerd wordt door apen. Het Simien wordt niet geregeerd...

's Morgens om 07.00 uur vertrokken uit Debark naar het Simien gebergte, waar we om 08.00 uur begonnen aan een wandeling. Als je naar het Simien gaat hoop je ...

Vanuit Debark zijn we met een busje naar het Simien-gebergte gereden. Voordat we vertrokken echter eerst ergens een gids opgepikt. We keken wel even vreemd o...

Wat me in Ethiopie trof was dat men ofwel supervriendelijk was wanneer je iemand ontmoette of wel vroeg men geld wanneer men een foto wou nemen. Waar ik tel...

Nationaal park Simien, in het noorden van Ethiopië, heeft een spectaculair landschap. Miljoenen jaren lange erosie op het plateau van de Simien bergen creë...

het is de moeite waard als iemand naar Ethiopie gaat om een bezoek te brengen aan de Simien gebergte,Er is van alles te zien maar het landschap is schitteren...

Eerlijk gezegd heb ik het niet op bavianen. Ze hebben ons al een paar keer lastig gevallen en je moet er niet aan denken dat je vakantie voorbij is door een ...

In het Simien gebergte wandelden we tussen hele groepen Gelada bavianen. Hun hoofdvoedsel is gras; hiermee zijn ze de enige primatensoort die graast. Gelada...

Deze dominante mannetjes gelada baviaan laat zich verwennen door één van zijn vrouwtjes. Hij heeft meerdere vrouwtjes en jongen die hij tot zijn familiegro...

Een van hoogtepunten voor mij was een bezoek aan het Siemien gebergte in Ethiopië. En het is echt heel gaaf dat je tussen deze prachtige grazers kan zitten.

Een van hoogtepunten voor mij tijdens onze reis door Ethiopie was een bezoek aan het Siemien gebergte in Ethiopië. En het is echt heel gaaf dat je tussen de...

Op de borst hebben deze apen een lichtroze onbehaarde plek in de vorm van een hart. Daarom noemen de Ethiopiers de soort ch’elada , dit betekent, ‘bloed...

Deze galada baviaan zagen we in het Simiengebergte in het noordwesten van Ethiopië. Dit gebergte heeft een top boven de 4.500 meter en is prachtig. De kliff...

Bij het begin van de Simien mountains zagen we dit hutje deze mensen zaten buiten , We vermoeden dat ze geen last van de kou hadden maar wij wel.We waren ...

De bloedend hart Baviaan zoals de Ethiopiërs hem noemen is een bijzonder mooie apensoort.Het was genieten om er tussen te mogen zitten en de groep al graze...

Ethiopië is een fascinerend land. Landschappelijk is het prachtig en afwisselend. Voor vogelaars is het een paradijs. In het zuiden heb je prachtige primiti...