Yoboki

Foto door Reisreporter Fietser

Kananga is de hoofdstad van het district Lulua in het centrale deel van Congo-Kinshasa. De stad is gelegen aan de rivier de Lulua en aan de spoorlijn Ilebo – Lubumbashi. Het is een belangrijk commercieel en bestuurlijk centrum en de belangrijkste stad van West-Kasaï.

Informatie over Yoboki

Beste foto's & tips van Yoboki

'1107515' door Fietser '1107515' door Fietser

DjiboutiYoboki

DjiboutiYoboki

Klein kind

Fietser

Zelden heb ik zo'n armoede gezien als in Ethiopië en Djibouti. We stopten onderweg van de grens met Ethiopië naar Djibouti city in een klein dorpje en zag dit meisje staan kijken naar ons.

'1108776' door Fietser '1108776' door Fietser

DjiboutiYoboki

DjiboutiYoboki

Kwat verkoopster.

Fietser

In het dorpje Yoboki wordt volop Kwat verkocht en vooral aan de vrachtwagen chauffeurs. Die kennen geen rijtijden besluit. gewoon gaan en wakker blijven is het motto. De vrouwen wilden niet dat ik ze rechtstreeks op de foto zette met de verkoop van de kwat.

'1108774' door Fietser '1108774' door Fietser

DjiboutiYoboki

DjiboutiYoboki

Eindeloze stroom...vr

Fietser

Plaatste gisteravond dezelfde foto en vandaag werd ik erop gewezen dat de tekst weg gevallen was. Alleen het woordje "de "stond er. Lukte vandaag ook niet. Vandaar nogmaals. Deze foto verdiend tekst. De "dead road" in Bolivia geldt als de meest gevaarlijke weg ter wereld. Ook die heb ik gefietst, maar kan niet in de schaduw staan van deze weg van de grens van Ethiopië naar Djibouti City . Hier fietsen is het zelfde als de doodstraf (is wel Zwart - wit). Feit is wel dat het levens gevaarlijk is. Deze weg is de levensader voor Ethiopië omdat ze niet aan zee ligt. Dagelijks rijden er +/- 3000 vrachtauto's vol of leeg over deze weg. Sinds kort is er een spoor verbinding. We rijden hier met onze 4 x 4 auto, anders kan niet, over een weg in een leeg meer. verderop wordt het zacht en gaan we tussen de vrachtauto's rijden. De weg is een en al gaten, grote gaten en heel vaak met erg schuine hellingen. Alle vrachtauto's zijn verboden in Europa zo slecht zijn ze onderhouden en altijd met aanhanger en min. 20 m lang. Wanneer de vrachtauto’s leeg rijden naar Djibouti City staat de lege aanhanger achterop en vast gebonden met touwtjes. Je krijgt de rillingen als je het ziet. Moet er af vallen. ’s Avonds rijdt een kwart van de vracht auto’s zonder licht. De helft met een lamp en de laatste kwart met 2 lampen. Nou 2 lampen! Ik schat dat om de 500 tot 1000 m een vrachtauto op zijn kant ligt of op de kop. Leeg geroofd of uitgebrand. De vrachtauto's komen van alle kante, je moet ogen voor en achter in je hoofd hebben. De chauffeurs maken erg lange dagen en om wakker te blijven eten/ kauwen ze kwat die overal te koop is langs de weg. Geeft te denken!!! Dit was voor mij tot nu toe de meest bizarre weg die ik ooit gereden heb en gelukkig niet gefietst en helemaal niet in het donker.

Laat kaart zien