Schenkel

Mostar gelegen in Bosnie Herzegovina en hoofdstad van de provincie Herzegovina-Neretva.Neretva de rivier waar de beroemde brug de Stari Most(oude brug) uit 1566 het westerse Katholieke Kroatische deel... Lees meer

Het gebied boven de poolcirkel van Noorwegen en Finland ook wel Lapland genoemd word van oudsher bevolkt door de Samen .Een volk wat leeft van rendieren,visserij en de jacht. De rendieren lopen er vr... Lees meer

Na enige keren gezellig met de groep en de reisleidster uit eten tezijn geweest ,besloten wij in Xi-an met zijn vieren tegaan eten.Een paar straten van ons hotel waren volgens onze Chinese gids wel wa... Lees meer

Wat ik nu toch in mijn nek voelt,hijg hijg ik durf niet tekijken! Opeens hoor ik iemand roepen ,Pieneke kijk uit achter je en ja dan moet ik wel achterom kijken.Er staat een Jak in mijn nek tehijgen e... Lees meer

TibetLhasa

We gaan weer vertrekken we hebben heerlijk weer en de hemel is zo blauw ,zo blauw heb ik hem nog nooit gezien.We worden gebracht naar het Drepung en Sera Klooster.Vooral het laatste is heel bijzonder... Lees meer

Na een onrustige nacht gaat het gelukkig deze morgen weer iets beter met me en besluit om met Dirk meetegaan naar het ontbijt ik heb best trek,gelukkig blijf het allemaal binnen maar besluit deze morg... Lees meer

Vanmorgen vroeg opgestaan want het vliegtuig dat ons naar Tibet brengt vertrekt om 7 uur in de morgen.Wat een tijd eigenlijk! Onze koffers zijn al naar het vliegveld en er is ook al in gecheckt voor o... Lees meer

TibetLhasa

Eindelijk is de dag aangebroken wat hopenlijk een van de hoogtepunten gaat brengen.Maar het begint niet zo goed het regent namelijk en niet zo zuinig ook.Tuurlijk hebben we een regenjas bij ons maar d... Lees meer

Toch wel een beetje vermoeid stappen we uit ons vliegtuig s,morgens 15 sept om 6 uur wat een tijd en dit na een vlucht van eigenlijk maar 10 uurtjes.We zijn geland in een van de oudste steden van Chin... Lees meer

Wat is een reis voorbereiden toch leuk.Reisboeken aanschaffen en lezen heerlijk diep weg gedoken in je stoel en af en toe iets opschrijven wat je beslist niet wil vergeten.Dat is wat wij nu aan het do... Lees meer

De tijd breekt weer aan om een nieuwe reis tekiezen nou kiezen het is meer ons lijstje afgaan.Sinds wij druk zijn met deze site word ons lijstje van nog tedoen steeds langer en langer en langer! Zij... Lees meer

Eindelijk is de dag aangebroken die al zo lang op onze agenda staat.Het is vandaag Reisreporterdag de dag dat we vele mensen van deze site in levende lijve gaan ontmoeten. Voor ons de eerste keer ,vo... Lees meer

Heerlijk lig ik tedromen in het groene gras tussen de alpenbloemen dit is echt genieten .Zachtjes word ik in de droom gezogen,boven mij in de lucht....is dat een vogel nee,het is een parasailer .Wat m... Lees meer