'266577' door Kmeulman '266577' door Kmeulman

Guitig

Kmeulman

Deze foto maakte ik in Mingun, vlakbij Mandalay. De meeste mensen nemen de ferry naar dit oude tempelcomplex, maar wij kozen ervoor om een bootje te huren. Als iedereen de ferry terug naar Mandalay heeft genomen, is het superrustig en kun je alles op je gemak bekijken.

'265805' door Kmeulman '265805' door Kmeulman

TibetLhasa

Gletsjer

Kmeulman

Op weg van Lhasa naar Gyantse kom je deze enorme gletsjer tegen. Echt heel indrukwekkend , een van de mooiste landschappen die we in Tibet gezien hebben. En dat wil wat zeggen...

'265576' door Kmeulman '265576' door Kmeulman

ArgentiniëPatagonie

Duister

Kmeulman

Deze foto heb ik gemaakt tijdens een boottocht in national park Los Glaciares. Echt een supermooie tocht, al konden we niet dichtbij een van de grootste gletsjers in het park komen: de doorgang werd geblokkeerd door deze enorme blokken ijs!

'475686' door Kmeulman '475686' door Kmeulman

MyanmarInle Lake

De pagodes van Kakku

Kmeulman

Op en rond het Inle Lake is van alles te doen. Natuurlijk maakten we een boottocht over het meer en brachten we bezoekjes aan lokale markten. Maar op aanraden van onze chauffeur deden we ook een bijzondere dagtrip: we gingen naar Kakku, in de buurt van de vrij grote stad Taunggyi. Tempelcomplex Kakku bestaat uit tweeduizend stupa's met prachtig beeldhouwwerk en elke stupa is weer anders. Het is heel fotogeniek, heel interessant en niet toeristisch. Eigenlijk onbegrijpelijk dat de reisgidsen hier bijna geen aandacht aan besteden, want het was voor ons een van de hoogtepunten van Myanmar. Het mooie van Kakku is dat het beheerd wordt door de stam Pa-Oh en je bezoekt de locatie dan ook met een gids uit de bergstam (die regel je in Taunggyi). De Pa-Oh vinden het belangrijk dat Kakku blijft zoals het is en dat de omgeving niet verpest wordt door het toerisme. Normaal gesproken zijn we niet zo van de gidsen, maar in dit geval had het juist heel veel meerwaarde. Onze gids vertelde allerlei interessante verhalen over haar stam, de gebruiken en de gewoontes. Ze nam ons zelfs mee naar een dorp, waar we op de thee gingen bij locals. Ook dit was weer totaal niet toeristisch. Kakku is wel een eind rijden, want je bent vanuit Inle Lake zo'n drie uur onderweg. Probeer daarom om je bezoek te combineren met de enorm grote weekmarkt in Taunggy. Eén van de mooiste markten die we ooit hebben gezien en wederom: geen toerist te bekennen!

'265485' door Kmeulman '265485' door Kmeulman

TibetLhasa

Lammetje

Kmeulman

Deze foto heb ik gemaakt bij het Yamdrok-Tso-meer. Bij het uitzichtpunt vanaf de weg is het een drukte van belang met versierde yaks en honden. Deze man kwamen we tegen aan de oever van het meer en ik schoot meteen in de lach toen ik hem zag: hij is de Tibetaanse versie van een Nederlandse kennis!

'265475' door Kmeulman '265475' door Kmeulman

MyanmarYangon

Mooi meisje

Kmeulman

Dit meisje kwamen we tegen in Kinpun, het dorpje vlakbij de Golden Rock Pagoda. DIe hebben we jammer genoeg niet gezien, omdat ik ziek was. Balen, maar het bekijken van de pelgrims in het dorp was al een attractie op zich!

'265447' door Kmeulman '265447' door Kmeulman

Blue footed booby bab

Kmeulman

Afgelopen november waren we op de Galapagos Eilanden. Een mooie tijd om te gaan, want alle dieren hadden jongen! De zeehondenpuppies waren natuurlijk erg schattig, maar de jonge vogels waren ook geweldig. Dit is het jong van een blue footed booby. De blauwe voetjes moeten nog komen...

'265264' door Kmeulman '265264' door Kmeulman

TibetHimalaya

Hoog

Kmeulman

En weer een foto van een rij gebedsvlaggen, gemaakt op een van de hoge passen in Tibet. Op deze pas had het gesneeuwd, waardoor alles wit was (vond ik erg jammer). Gelukkig hadden we een strakblauwe lucht, zodat ik me qua foto's in elk geval op de vlaggetjes kon uitleven!

'264974' door Kmeulman '264974' door Kmeulman

NepalAnnapurna

In brand

Kmeulman

Gemaakt tijdens zonsopkomst, toen we de Jomsom-trek liepen. Het had de avond daarvoor hard geregend, waardoor de lucht de volgende ochtend helemaal helder en opgefrist was. Echt een cadeautje, want het zicht is in april niet altijd even goed...

'264957' door Kmeulman '264957' door Kmeulman

Zonsondergang

Kmeulman

Zonsondergang op Mandalay Hill! Je hebt er een prachtig uitzicht over de stad, wat de klim zeker de moeite waard maakt. Bovenop de heuvel ligt een tempel, die op zich niet zo bijzonder is. Een tempelbezoek aan Myanmar betekent echter altijd een drukte van belang: overal pelgrims en er is van alles te zien!

'264799' door Kmeulman '264799' door Kmeulman

Watching life go by

Kmeulman

Deze foto maakte ik in Patan, een van de koningssteden in de Kathmandu Vallei. Patan is een prachtig middeleeuws stadje, echt de moeite waard. De hele vallei is trouwens de moeite waard, je kunt gerust een weekje uittrekken voor Kathmandu en omgeving!

'264793' door Kmeulman '264793' door Kmeulman

Indrukwekkend

Kmeulman

De Galapagos-eilanden zijn een magische plaats. Dat dieren helemaal niet bang voor je zijn, is een hele rare gewaarwording, zeker in het geval van vogels. Deze indrukwekkende leguaan was ook prachtig om te zien!

'264660' door Kmeulman '264660' door Kmeulman

MyanmarBagan

Flinke sigaar

Kmeulman

Het was een van mijn doelen in Myanmar: een vrouw met z'n reuzensigaar fotograferen. In Bagan kwam ik eindelijk een vrouw tegen die precies aan al mijn wensen voldeed!

'264652' door Kmeulman '264652' door Kmeulman

Grote leguaan

Kmeulman

Het ochtendlicht op de Galapagos-eilanden is prachtig! Dit eiland (ik weet niet meer welke het was) had een prachtig landschap. Let ook vooral op de voorgrond van deze foto, daar ligt een enorme leguaan te dutten!

'264634' door Kmeulman '264634' door Kmeulman

Gulle lach

Kmeulman

Bij een van de vele tempels in Kathmandu kwamen we deze vrouw tegen. Toen ik vroeg of ik een foto van haar mocht maken, schoot ze spontaan in de lach. Gelukkig kon ik op dat moment knippen!

'264456' door Kmeulman '264456' door Kmeulman

In het zonnetje

Kmeulman

Ik weet niet meer precies op welk eiland ik deze foto heb gemaakt, want we hebben er in acht dagen heel wat bezocht. Maar deze leguaan was een bijzonder mooi exemplaar, zeker in het warme ochtendlicht!

'264414' door Kmeulman '264414' door Kmeulman

CookeilandenRarotonga

Mooi meisje

Kmeulman

Tijdens de wekelijkse markt in het dorp op Rarotonga trad een groep jonge danseresjes op, die een traditionele dans lieten zien. Dit meisje was het jongste en natuurlijk ook het meest schattige lid van de groep!

'264405' door Kmeulman '264405' door Kmeulman

Duiven

Kmeulman

Deze vrouw was op Durbar Square de duiven aan het voeren. Ik heb met langere sluitertijden geprobeerd om de vrouw scherp te houden, en duiven onscherp eromheen.

'264341' door Kmeulman '264341' door Kmeulman

ArgentiniëPatagonie

Big Ice

Kmeulman

Deze foto maakte ik aan de rand van de Perito Moreno-gletsjer, waar we net een paar uur overheen hadden gelopen. Echt een geweldig natuurspektakel en ik heb er dan ook een schandalig aantal foto's van gemaakt...

'264337' door Kmeulman '264337' door Kmeulman

ChiliPaaseiland

Rano Kau

Kmeulman

Paaseiland is een magische plek. Niet alleen vanwege de mysterieuze beelden, maar ook vanwege de prachtige natuur. Het eiland is vulkanisch en Rano Kau is een van die vulkanen. Je hapt echt even naar adem als je voor het eerst een blik in de krater werpt. Een geweldig gezicht!

'264334' door Kmeulman '264334' door Kmeulman

Eenzame fietser

Kmeulman

Dit is een foto van de U-bein Brug in Amarapura, vlakbij Mandalay. De brug biedt op elk moment van de dag een mooi schouwspel, met al die verschillende mensen die 'm gebruiken om van dorp naar dorp te lopen. Maar bij zonsondergang is 'ie op z'n mooist!

'264277' door Kmeulman '264277' door Kmeulman

Goede bril!

Kmeulman

Deze vrolijke man is 'chauffeur' van een ossenkar in Mingun, vlakbij Mandalay, Hij wilde graag op de foto, en daar was ik erg blij mee!

'264258' door Kmeulman '264258' door Kmeulman

TibetHimalaya

Onderaan de gletsjer

Kmeulman

Deze foto is gemaakt op weg van Lhasa naar Gyantse in Tibet. De gletsjer zelf is al prachtig, maar de vlaggetjes maken het extra fotogeniek!

'264146' door Kmeulman '264146' door Kmeulman

MyanmarInle Lake

Meloenenmannetje

Kmeulman

Langs de weg, ergens in Myanmar, stonden talloze kramen met meloenen. We stopten om ergens een heerlijke, frisse meloen te kopen en daar zag ik dit ventje in zijn hangmatje. Wat een lieverd en wat een trotse ouders had hij!