Alle Blogs

De plaatselijke reisagent in Windhoek had ons gewaarschuwd: als je bij de Vic Falls bent, neem dan voor je eigen veiligheid aan de Zimbabwe kant een gids mee. In je eentje is het te gevaarlijk. Dat is... Lees meer

Dag 1&2 - 24/25 juni 2018 - Vancouver Gisteren 24/6 vertrokken en na 3 speelfilms, 2 docu’s, een keer eten, een paar snacks en een paar hazenslaapjes gearriveerd in Canada. Op het vliegveld pakken we... Lees meer

VOEDING In deze landen kun je heel bijzondere dingen eten! In Cambodja hebben we op de markt larven, vliegen en kevers gegeten! Emmers vol vispastei zie je op de markt tussen het groente en fruit. Wa... Lees meer

Rome is best druk over het algemeen. Vaak zoek ik het liefst wat rustigere plekjes op maar soms dompel ik me onder in de drukte van een stad. Piazza Navona is zo’n plek. Het historische langwerp... Lees meer

Dag 2 in Petra Vandaag lopen we de Wadi al Farassa trail die oa langs de High Places of Sacrifice gaat. Het is een stuk rustiger qua toeristen. Als we door de Siq lopen merk ik op dat we nog maa... Lees meer

Vanuit Vancouver vertrokken via Inside Passage, Ketchikan, Juneau, Skagway en Glacier Bay naar Sewart.  De volgende excursies ondernomen: - Bering Sea wildlife tour te Ketchikan  - Walvis... Lees meer

Mijn voorgaande blogs zijn helaas niet meer aan mij gelinkt op de site. Ze zijn nog wel te vinden maar dat is even zoeken door de blogs heen. Aangezien het een doorlopend verhaal is ben ik aan het twi... Lees meer

Het kan niet! Twee dagen voor mijn vertrek moet ik het besluit nemen. Het is de zwaarste winter in meer dan 50 jaar. Marokko’s woestijn is wit, de Atlas haast ondoordringbaar. Ik had mijn zoon d... Lees meer

Petra stond jaren bovenaan mijn lijstje van ‘te bezoeken plekken’. Daar is het nu vanaf, nu prijkt het bovenaan mijn lijstje ‘de mooiste plek die ik heb bezocht’.  Waarom... Lees meer

In een eerdere blog maakte ik een verhaal over het dorpje Sidogo, waaraan ik warme herinneringen bewaar. Afgelopen winter was ik opnieuw in Burkina Faso voor de Stichting Sahelp. Samen met Luuk bracht... Lees meer

Marokko wie er ooit geweest is, weet dat het maken van foto’s niet makkelijk is. Een portretfoto bijna onmogelijk tenzij je de persoon in kwestie aanspreekt en (soms) betaalt. Dat is iets waar i... Lees meer

Deze blog zal vast een beetje een grappige noot hebben, omdat ik het ga hebben over de apen in Bali. En ik doe dit om mensen hopelijk bewust te maken van hoe slim deze beesten echt zijn. Het valt me d... Lees meer