Syllie

Syl, 27 februari 2010 Birma , Yangon 39° Yangon is dicht Om 7.30 zit ik met Harrie aan het ontbijt, en Ernst Jan voegt zich al snel bij ons. Het is vandaag volle maan, en in plaats van bang zi... Lees meer

Syl, 26 februari 2010 Birma , Yangon 39° Kyaikhto -> Bago -> Yangon We zouden pas om 7:30 vertrekken, maar om 7 uur hebben Harrie en ik ons ontbijt al achter de kiezen en vertrekken we vast v... Lees meer

Syl, 25 februari 2010 Birma , Kyaikhto 39° Vermoeiende zaken Na een nacht met hooguit 2 uur slaap zit ik om 6.45 aan het ontbijt. Ook de gebakken eieren gaan er maar moeilijk in. De vermoeidh... Lees meer

Syl, 24 februari 2010 Birma , Kyaikhto 39° Naar het zuiden: Inle meer -> Kyaikhto Om 5.45 gaat de wekker, om 6:10 aan het ontbijt en om 7 uur vertrekken we richting vliegveld Heho, in het eer... Lees meer

We gaan lunchen in Thalay, waar we ook de pagode bezoeken. In de Phaung Daw Oo Paya staan 4 boeddhabeeldjes die niet meer herkenbaar zijn door de enorme hoeveelheden bladgoud die erop geplakt is in de... Lees meer

Syl, 23 februari 2010 Birma , Nyaung Shwe 39° Een dagje varen Om 6:45 zit ik met Harrie aan het ontbijt. Heb voor het eerst een hele nacht doorgeslapen, van 21 tot 6 uur! Héérlijk! Om 7:30 ve... Lees meer

Syl, 22 februari 2010 Birma , Nyaung Shwe 37° Nyaung Shwe (Inle lake) Lekker geslapen vannacht, zelfs een beetje uitgeslapen want ik had "pas" om 7:15 afgesproken met Harrie voor het ontbijt.... Lees meer

Syl, 21 februari 2010 Birma , Nyaung Shwe 37° Kalaw -> Pindaya -> Nyaung Shwe (Inle lake) En zo zijn we alweer op de volgende bestemming beland! We zijn gisteren om 7:20 vertrokken richting P... Lees meer

Syl, 20 februari 2010 Birma , Kalaw 36° Zomaar een dag in Kalaw Met oordoppen in toch een redelijke nacht gemaakt. En ik mocht vanmorgen uitslapen! Je kunt hier eigenlijk niet veel meer doen... Lees meer

Syl, 19 februari 2010 Birma , Kalaw 36° Hoog in de bergen Vanuit een obscuur internetcafeetje in Kalaw doe ik weer even verslag van mijn belevenissen. Hier is ineens waarbenjij.nu geblokkeerd... Lees meer

Syl, 18 februari 2010 Birma , Bagan 36° Mount Popa en de laatste uren in Bagan Gisteren na het internetten was ik vast van plan om met de fiets naar de markt te gaan, maar toen ik naar het ho... Lees meer

Harrie (ze noemen hem hier mijn nieuwe echtgenoot) is vandaag fietsen met Ernst Jan en nog een paar, dus ik ga mezelf vermaken. Ik heb gisteren waspoeder gekocht om wat kleding te wassen. Hier kun je... Lees meer

Syl, 17 februari 2010 Birma , Bagan 36° Balloons over Bagan En vandaag was het dan zover, een langgekoesterde wens ging in vervulling; de dag van de ballonvaart! (Sorry mam, heb het in Nederl... Lees meer

Syl, 16 februari 2010 Birma , Bagan 36° Pagodes, tempels, boeddha's en had ik al pagodes?? We zitten in magisch Bagan en ik weet niet meer waar ik kijken moet! Er zijn hier plusminus 4536 pag... Lees meer

Lunch in het hotel en 's middags naar de grotten van Hpo Win Daung grotten. Daar zijn een kleine 500 grotten waar boeddhabeelden in staan, al dan niet losstaand, of uitgehouwen in de rotsen. We gingen... Lees meer

Ik zit zo te genieten hier, het is echt helemaal top. Ik voel me ook 100% veilig, iedereen is hier even vriendelijk. Je hoeft maar even hulpeloos op een kaart te kijken of er schieten al mensen toe om... Lees meer

Syl, 13 februari 2010 Birma , Mandalay 37° Vervolg Mandalay e.o. Nou, we zijn ettelijke minuten verder en het bericht is geplaatst. Ik maak nog even mijn verhaal af en dan ga ik weer vakantie... Lees meer

Dan gaan we de werkplaatsen rondom de pagode bekijken. Alle bomen en planten zijn bedekt met stof, de mensen zelf ook. De wijk is enorm sfeervol en we hebben er eindeloos rond gelopen, schitterend om... Lees meer

Syl, 13 februari 2010 Birma , Mandalay 37° Geduld is een schone zaak.... Dag allemaal, Zo, na 10 minuten en 27 seconden wachten op verbinding zit ik dan eindelijk op de pagina waar ik mijn v... Lees meer

Na de Shwedagon is de Sule Pagode maar eenvoudig, maar desalniettemin ook mooi. Toen was ik er even klaar mee, dus ben ik naar het internetcafé gegaan en zo naar het hotel, want om 17 uur komen ze mij... Lees meer