'439181' door Ninkey '439181' door Ninkey

NoorwegenZuid- en westkust

Schoenen op het stran

Ninkey

Voor het eerst met onze dochter van 6 maanden op vakantie, gelijk naar de west/zuid kust van Noorwegen. Na een autorit langs de kust kwamen we aan bij de Ottestranda waar we genoten van het prachtige uitzicht.

'369257' door Ninkey '369257' door Ninkey

ItaliëVenetië

San Marco Kathedraal.

Ninkey

Als laatste stop van onze oost Europa trip, eindigde we in Venetië (omdat we alleen vanuit hier goedkoop konden terugvliegen naar Nederland). Voor het eerst in deze stad en totaal verliefd!!!! Wij willen er wonen :-).

'369256' door Ninkey '369256' door Ninkey

KroatiëZagreb

Zicht op de torens va

Ninkey

Tijdens onze 4 weekse rondreis door oost Europa, bezochten we de hoofdstad van Kroatië. We vonden de stad erg mooi en gastvrij. We hebben genoten van de prachtige gebouwen en het mooie weer!

'358915' door Ninkey '358915' door Ninkey

NoorwegenOslo

Architectuur op...Ake

Ninkey

Akerbrygge is een prachtig gedeelte in Oslo aan de haven. Erg duur, mooie gebouwen en elke keer als ik er kom is het weer uitgebreid. Constant wordt er gebouwd. De rijke Noor bezit hier een appartement. Erg fijn om foto's te maken!

'340726' door Ninkey '340726' door Ninkey

Zonsopkomst in Leiden

Ninkey

Woensdag 7 december 2011 woedde een enorme storm over Nederland, met windkracht 9 aan de kust. Leiden ligt 30 minuten va de kust en waaien dat het deed! De balkonmeubelen liggen verspreid over het balkon, fietsen omgewaaid, takken afgebroken, ramen die in hun voegen bewegen.... Donderdagochtend is de storm gaan liggen en kwam er een prachtige zonsopkomst die ik aanschouwde vanuit mijn keuken. Love it!!!!

'338814' door Ninkey '338814' door Ninkey

NederlandFriesland

The Ocean-Hindeloopen

Ninkey

U2: The Ocean A picture in grey Dorian Gray Just me by the sea And I felt like a star I felt the world could go far If they listened To what I said Washes my feet Washed the feet Splashes the soul of my shoes

'338810' door Ninkey '338810' door Ninkey

NederlandFriesland

Stadhuis van Sneek

Ninkey

Mijn man en ik hadden een korte vakantie in Friesland, in een huisje bij familie. De familie zat daar al een week eerder en hadden alleen maar regen. De vier dagen dat wij er waren was het alleen maar mooi weer en warm! We fietsten naar Sneek, IJlst en Hindeloopen, heerlijk! In Sneek een mooie stadswandeling gedaan.

'336012' door Ninkey '336012' door Ninkey

SpanjeSevilla

Metropol Parasol op..

Ninkey

Sinds maart 2011 is deze 'grootste houten constructie van de wereld' geopend voor publiek. Je kan er dan ook niet overheen kijken als je dit plein in Sevilla opstapt. Wat een enorme constructie! Met een lift wordt je naar boven gebracht waar je je bijna in een achtbaan waant. In een soort grote acht-vorm loop je over deze 'champignon', zoals de bewoners van Sevilla dit noemen, met een prachtig uitzicht over de stad. Veel bewoners zijn nog steeds tegen de Metropol Parasol, ik vind het een erg bijzonder project!

'478964' door Ninkey '478964' door Ninkey

SpanjeSevilla

Hostel Sevilla One

Ninkey

In Sevilla hebben wij gelogeerd in [url="http://www.onehostel.com/sevilla/?lang=en" target="_blank"]Hostel Sevilla One [/url]. Omdat dit onze huwelijksreis was, wilden we een privékamer met badkamer. De hotels bleken ontzettend prijzig te zijn en we vonden dit gezellige hostel middenin het centrum van Sevilla. We kregen een kamer op de 3e verdieping, met een prachtig tweepersoonsbed en badkamer, uitzicht door openslaande klapdeuren op een plein en kerkje. Elke dag kregen we schonen handdoeken, het personeel spreekt goed Engels en is ontzettend aardig, gezellig en behulpzaam als je bv. een supermarkt zoekt. In de grote keuken kun je uitgebreid koken (hebben wij overigens niet gedaan) en in de koelkast konden wij prima onze ontbijtspullen bewaren. 's Ochtends ontbeten wij op het kleine binnenplaatsje en er is zelfs ook een dakterras aanwezig met uitzicht over de stad. Bij de kamersleutel ontvang je ook een voordeursleutel, die je ook echt nodig hebt. En dat geeft weer een veilig gevoel, want niet iedereen kan zomaar het hostel binnenlopen. Er staat voldoende computers met gratis internet en een kleine 'woonkamer' met een heel gezellig vogeltje!!! Hier gaan wij zeker terugkomen, bij een volgend bezoek aan Sevilla.

'336010' door Ninkey '336010' door Ninkey

SpanjeMálaga

Occupy demonstratie i

Ninkey

Tijdens onze huwelijksreis in Málaga en Sevilla besloten wij foto's te maken in onze trouwkleding. Een dag van te voren kregen we op straat in Málaga een flyer, over 15 oktober en verder een hoop Spaans. Mijn man kan redelijk Spaans en zo ontdekten wij dat de Occupy demonstratie ook hier zou plaatsvinden! En nog wel op de plek waar wij foto's wilden maken; op de Paseo del Parque. Na het maken van foto's begon de demonstratie en hebben wij langs de kant foto's van de demonstratie gemaakt, al waren wij zelf ook een bezienswaardigheid ;-)

'336005' door Ninkey '336005' door Ninkey

SpanjeAndalusie

Nisjes op het Plaza d

Ninkey

Tijdens onze huwelijksreis in oktober 2011 bezochten we Malaga en Sevilla. Toen we het prachtige Plaza de Espana ontdekten in Sevilla, waren we er niet meer weg te slaan!!! Zo'n prachtig plein met al die kleuren, bijna Venetiaans! We hebben er 2 uur staan fotograferen in 30 graden, daarna moest ik een nieuwe accu kopen voor mijn camera omdat de 1e helemaal leeg was :-). Twee dagen later zijn we in onze bruidskleding terug gegaan naar dit plein en hebben we een professionele fotograaf foto's van ons laten nemen op dit geweldige meesterwerk.

'336004' door Ninkey '336004' door Ninkey

Bewegwijzering tijden

Ninkey

We waren half augustus op de Lofoten en wij zouden wel even de Dronningenruta gaan lopen (als de Koningin dat kan, dan wij ook!). Helaas was het al echt herfst zo boven de Poolcirkel, het regende dus erg veel en de ruta was één grote modderpoel. Toch liepen we de ruta, bovenaan bij dit bord aangekomen, al ploeterend door de modder, zagen dat we ook weer zo'n end naar beneden moesten. Uiteindelijk heb ik een deel glijdend afgelegd, de modder stond tot aan mijn kont op mijn broek en de schoenen haast niet meer schoon te krijgen!!! Maar wat een prachtig land is het toch...

'294002' door Ninkey '294002' door Ninkey

Mijn eigen paradijsje

Ninkey

Ik woon op de 4e verdieping en in de maanden dat de zon ondergaat na 17.30 uur zorg ik dat ik vanuit werk zo snel mogelijk thuis kom. De camera ligt binnen handbereik en ik kan vanuit mijn woonkamer genieten van de veelzijdige en prachtige zonsondergangen. Ik ren dan naar het balkon om de meest fantische kleurenpaletten vast te leggen! Dit is echt een cadeautje als ik thuiskom!

'293901' door Ninkey '293901' door Ninkey

Love is in the air

Ninkey

Tijdens ons verblijf op de camping van Ramberg konden we deze prachtige wolken zien tijdens de zonsondergang tussen 23.30-0.00 uur. De kleur brengt de romantiek op je over! We sliepen samen in ons tentje aan het bounty strand en om 3.00 uur 's nachts konden we opnieuw kijken naar een prachtige zonsopkomt...

'293648' door Ninkey '293648' door Ninkey

Zonsondergang Lofoten

Ninkey

In de zomer van 2007 maakte ik met mijn vriend, reisreporter Giberski, mijn eerste 'lange' reis van 3 weken door Noorwegen. We vlogen naar Oslo en vanaf door reisden we met de trein en binnenlandse vluchten via de zuidkust naar de Lofoten en Vesterålen. Op de Lofoten aangekomen zouden we een aantal dagen kamperen in Moskenes. Alleen kampten we daar met een verschrikkelijke vliegende mierenplaag (de hele tent zag zwart!!!), zodat we besloten door te reizen. In de Lonely Planet lazen we over Ramberg met zijn prachtige Bounty strand. En ja hoor, met onze tent stonden we zo op dit strand! Om 23.30 uur maakte ik deze prachtige foto van de zonsondergang. En om 03.00 uur kwam de zon alweer op, hoe bizar....

'293644' door Ninkey '293644' door Ninkey

NoorwegenStavanger

Zonsondergang...Preik

Ninkey

In de zomer van 2007 maakte ik met mijn man (toen nog vriend), reisreporter Giberski, mijn eerste 'lange' reis van 3 weken door Noorwegen. We vlogen naar Oslo en vanaf door reisden we met de trein en binnenlandse vluchten via de zuidkust naar de Lofoten en Vesterålen. Onze eerste missie was het beklimmen van de Preikestolen op het eilandje Tau bij Stavanger. Na een wandeling van ruim 7 kilometer (4 km van camping naar begin van de wandeling) bereikten we de top....in dichte mist! Na een half uur wachten trok deze op en hadden we een prachtig uitzicht over het Lyssefjord. `s Avonds op de camping stond ons ook deze prachtige zonsondergang te wachten! Een beloning voor onze klimprestaties!

'293642' door Ninkey '293642' door Ninkey

FrankrijkParijs

Zonsondergang vanaf..

Ninkey

In mei 2010 ben ik voor het eerst met mijn moeder een lang weekend op vakantie geweest. Met de auto zwoegden we door al de files van Leiden naar Parijs, maar na 6 uur waren we er dan ook eindelijk! Ons hotel bevond zich net buiten het centrum en met de metro togen we naar de Champs Elysees! Mijn moeder wist niet wat ze zag toen we bij de Arc de Triomphe waren en toen we na een half uur de ondergrondse gang ontdekten kon ik deze prachtige foto maken met uitzicht op Place de la Porte Maillot.

'293594' door Ninkey '293594' door Ninkey

Lantaarnpaal met...ij

Ninkey

Deze lantaarnspaal laat zien dat het toch wel heel erg koud is geweest in december! In mijn wijk in Leiden lag erg veel sneeuw en tijdens een lekkere wandeleling door de wijk zag ik deze lantaarnpaal met haar ijspegels. Prachtig, een lelijk apparaat met zo'n mooi natuurverschijnsel!

'281565' door Ninkey '281565' door Ninkey

DenemarkenKopenhagen

Hangende takken in de

Ninkey

Ik hou erg van de herfst, omdat de natuur dan zoveel verschillende kleuren krijgt. Mijn man en ik waren half oktober 2010 in Kopenhagen en het was al flink herfst daar. We hebben lekker gewandeld in de Botanische Tuinen, waar al prachtige kleuren te aanschouwen waren. Ik ben erg fan van mooie takken en bladeren!

'281561' door Ninkey '281561' door Ninkey

Strand bij de camping

Ninkey

We reisden van Oslo naar de zuidkust, naar de westkust en toen naar het noorden met de nachttrein naar de Lofoten en Vesterålen. Het was niet de bedoeling dat we naar Ramberg zouden gaan, maar de camping waar we stonden kampte met een vliegende mierenplaag, zodat we met de bus naar het volgende dorpje gingen. Vervolgens stonden we zo met onze tent aan dit prachtige Bounty strand!!!

'281559' door Ninkey '281559' door Ninkey

Griekenland

Baai van Piso Livadi.

Ninkey

Tijdens onze eiland-hop vakantie over verschillende Cycladen eilanden, brachten we een aantal dagen door op het eiland Paros. Hier huurden we een quad en reden we het hele eiland over en kwamen we langs de meest mooie strandjes en baaitjes. Bij dit strandje hebben we een Paros handdoek gekocht, omdat we er niet aan hadden gedacht voor ons beiden een handdoek mee te nemen...