'361368' door Maarten01 '361368' door Maarten01

El Torcal laat in de.

Maarten01

Wat 150 miljoen jaar geleden een zeebodem was, is nu een gebergte op 1300 meter hoogte. Tussen de rotsformaties van NP El Torcal zijn een aantal mooie wandelingen uitgezet. Wij waren hier in het begin van de lente toen de zon achter de bergen verdween. dat gaf het nog weer iets extra's

'361251' door Maarten01 '361251' door Maarten01

Gieren in Andalusie

Maarten01

In NP Sierra de Grazelema hebben wij een wandeling gemaakt, die dicht bij een gierenkolonie langs kwam. Omdat de wandeling langs een kloof gaat, zie je de gieren niet alleen van onder, maar ook van de bovenkant. Af en toe kwamen ze in groepjes voorbij zetten.

'361228' door Maarten01 '361228' door Maarten01

Vale (?) Gier vliegt.

Maarten01

In NP Sierra de Grazalema, hebben wij een wandeling gemaakt door Gargante Verde. Een smalle kloof, waar per dag maximaal 16 mensen worden toegelaten. Bij de plaatselijke VVV moesten we een toegangsbewijs halen en vervolgens naar de beheerders van het NP om de benodigde stempel te krijgen. Hierdoor zorgen ze dat de gierenkolonie niet te veel gestoord wordt. Wij hebben hier genoten van de sierlijke vluchten die soms op ooghoogte voorbij kwamen.

'331600' door Maarten01 '331600' door Maarten01

Als vliegen op...stro

Maarten01

Tijdens een wandeling door Zagohoria, zagen we deze vlinders op een steen afkomen. Waarom ze hier op neerstreken was voor ons een raadsel... Het was echter wel een leuk schouwspel

'331596' door Maarten01 '331596' door Maarten01

GriekenlandCorfu

Klooster bij het...vl

Maarten01

De laatste dag van onze rondreis hebben we vertoefd in de buurt van het vliegveld op Corfu. Ook dichtbij de luchthaven waren nog mooie plekjes te vinden. De vliegtuigen scheren soms erg laag over dit kloostertje heen.

'331593' door Maarten01 '331593' door Maarten01

Bron in de bergen

Maarten01

Ook al was het veertig graden, vlakbij de grens met Albanie hadden wij echt niet het idee dat we in Griekenland waren. Bij deze natuurlijke bron was het heerlijk fris en de mooie groene kleuren zorgen ervoor dat we ons in de Alpen waanden.

'320772' door Maarten01 '320772' door Maarten01

Hooglander op Veluwe

Maarten01

Na flink wat aarde omgewoeld te hebben, ging deze stier op weg naar de rest van de kudde. Om vervolgens de hele kudde naar de bos te leiden om te schuilen voor het noodweer.

'320770' door Maarten01 '320770' door Maarten01

Veluwezoom wordt...om

Maarten01

Vlakbij de Posbank kwam ik deze stier tegen die de aarde eens flink onder handen nam. Mooie beesten om te zien. En met het gesnuif en getrap ook behoorlijk indrukwekkend.

'320647' door Maarten01 '320647' door Maarten01

Schotse Hooglanders o

Maarten01

Net terug van vakantie, dus nu maar weer met de camera de omgeving in. Tijdens een wandeling in nationaal park Veluwezoom kwam ik deze groep Hooglanders achterop. Ze gingen op weg naar een schuilplek, want even later kwam het met bakken uit de lucht.

'320240' door Maarten01 '320240' door Maarten01

Paradijs onder in de.

Maarten01

Dit stukje paradijs is gelegen onder in de Vikoskloof. Een korte wandeling vanuit Vikos brengt je bij een piepklein klooster, waarachter de Voidomatis bronnen zich bevinden. Het water en de zon maakten dit een heel bijzonder en kleurrijke plek

'320235' door Maarten01 '320235' door Maarten01

GriekenlandCorfu

Griekse jongeren op..

Maarten01

Na een rondreis over het mooie vaste land zijn we op Corfu beland. Een beetje verzadigd van alle indrukken hebben we op Corfu met name van de zon genoten. Op weg naar een van de mooie strandjes aan de westkust, zagen we deze jongeren op zoek naar verfrissing. Vanaf het punt waar wij stonden, 200 meter hoger, konden we precies tussen de struiken door kijken hoe zij zich vermaakten.

'319890' door Maarten01 '319890' door Maarten01

Diepste kloof ter...w

Maarten01

Een fascinerend gedeelte van Griekenland, vlakbij de Albanese grens. Dit is het uitzicht vanuit Vikos. Niet het heftigste gedeelte van de kloof, maar wel het meest groene gedeelte. De streek Zagoria, waar de kloof ligt, is echt geweldig. We sliepen in een dorpje met 30 inwoners. En hebben daar veel traditionele gerechten geproefd en van de gastvrijheid genoten. Niet erg toeristisch, maar wel erg de moeite waard. Ik heb al eerder een foto van dit mooi stukje Griekenland geplaatst, maar van deze foto zijn de kleuren eigenlijk mooier.

'319884' door Maarten01 '319884' door Maarten01

Panorama vanuit...Kas

Maarten01

Naast het toeristische Kalambaka, ligt Kastraki. Een iets kleiner dorpje dat een nog mooier beeld geeft op de Meteora-kloosters. We moesten er een eindje voor om rijden, maar het was de moeite waard.

'319598' door Maarten01 '319598' door Maarten01

Orakel van Delfi -...

Maarten01

De overblijfselen van de tempel van Apollo dateren van de vierde eeuw voor Christus. Een mooi stukje Griekse oudheid. Leuk om te weten dat hier 2500 jaar geleden mensen kwamen om raad te vragen aan het orakel van Delfi. De vraagstukken die voorgelegd werden aan het orakel hadden betrekking op vanalles en nog wat; van strategische keuzes van een generaal tot liefdesproblemen. Gelegen op 700 meter hoogte, met uizicht op de olijfbossen en de golf van Corinthie is het dorpje Delfi idyllisch gelegen.

'319586' door Maarten01 '319586' door Maarten01

Voidomatis bron onder

Maarten01

Na een wandeling van een half uur vanuit het dorpje Vikos, kom je onder in de kloof bij de bron Voidomatis. Op meerdere plekken zie je het water omhoog borrelen en komt het vanachter de rotsen samen in dit blauwe riviertje. Met het mooie weer, de groene flora, de omringende kloof en de slang die ons deed opschrikken, maakte dit het hoogtepunt van onze reis over het vaste land van Griekenland.

'319583' door Maarten01 '319583' door Maarten01

Vikos kloof- diepste.

Maarten01

De Vikoskloof ligt in de regio Zagoria vlakbij de Albanese grens. De kloof staat in het World Guinness Book of records als 's werelds diepste kloof. Wij hebben de 12 km lange kloof van drie verschillende kanten gezien. Vanuit Vikos vonden we hem het mooist.

'319578' door Maarten01 '319578' door Maarten01

Rousanouklooster in..

Maarten01

Meteora kenmerkt zich door de op hoge rotspilaren gebouwde kloosters. Er zijn er tegenwoordig nog zes te bezichtigen. Het Rousanouklooster was er een van, waar zelfs nog een groep nonnen woont. Bijzonder gebied en zeker de moeite waard om een bezoek te brengen. Wij hebben ons in ieder geval volop verwonderd over de manier waarop deze klooster gebouwd zijn.

'299255' door Maarten01 '299255' door Maarten01

CanadaVancouver

Spiegelmeer in de...b

Maarten01

Vlakbij Vancouver ligt Lynn Valley, waar jwe tijdens een hele mooie wandeling op deze plek terecht kwamen. Het meer weerspiegelt de omringende bergen en bomen.

'246154' door Maarten01 '246154' door Maarten01

IndonesiëBali

Op weg naar de...koni

Maarten01

Deze foto heb ik al een tijd geleden gemaakt. Toen we op weg waren naar de koningsgraven, een wandeling van 15 minuten over steile trappen, kwamen we langs dit rijstveld. De gids wist ons te vertellen dat de rijst op dat moment klaar was om te oogsten en dat het vlaggetje, op de voorgrond, was bedoeld om de vogels te verjagen.

'242388' door Maarten01 '242388' door Maarten01

MexicoYucatan - Tulum

Maya-complex

Maarten01

Ik vind het vaak moeilijk om de foto's van de bijzondere plaatsen waar we zijn geweest leuk weer te geven, zonder dat het er krioelt van de toeristen. Bij deze foto is het echter wel goed gelukt, ik moest er een eind voor lopen , maar vanaf hier had ik een goed overzicht van het tempelcomplex bij tulum, zonder dat er heel veel toeristen op staan.

'242381' door Maarten01 '242381' door Maarten01

MexicoYucatan

Valladolid

Maarten01

Aangezien het thema deze maand stadsgezichten is heb ik er een uit mijn overzicht gevist. Ik vind de foto zelf niet heel bijzonder, maar het geeft wel het romantische karakter van het centrum van valladolid goed weer.

'242262' door Maarten01 '242262' door Maarten01

MexicoYucatan - Chichen Itza

Chichen Itza

Maarten01

De bekende tempel Chichen Itza, een van de zeven wereldwonderen, is zeker een bezoek waard. Jammer genoeg wordt het na tien uur smorgens erg druk met toeristen. Maar het bouwwerk uit de negende eeuw is daarom niet minder indrukwekkend.

'242245' door Maarten01 '242245' door Maarten01

MexicoYucatan - Tulum

Tempeltjes aan zee

Maarten01

De tempel van Tulum ligt erg mooi aan de Caribische zee. Waar deze twee kleine tempeltjes voor dienden hebben we niet kunnen ontdekken, maar dat ze een fraai plaatje vormen waren we het over eens.

'242242' door Maarten01 '242242' door Maarten01

MexicoYucatan

Leuk stelletje

Maarten01

Alhoewel er vele soorten vogels zijn te vinden in rio lagartos (waar deze foto is genomen) hebben de pelikanen de meeste indruk op me gemaakt. Met hun vrij robuuste lichaam weten ze nog heel sierlijk te zweven.