'433453' door Krisje '433453' door Krisje

Zuid-AfrikaKrugerpark

Wilde hond

Krisje

Tijdens onze laatste "game-drive" in Kruger NP moesten we haast maken om op tijd terug te zijn in het kamp. Plotseling stond er in eens een wilde hond voor onze neus en om de bocht zagen we er nog 6. Ze wandelden wat rond voordat plots deze wilde hond zowat naast ons ging liggen en is goed gaapte. Verbazend vind ik hoe "schoon" het gebit ziet.

'433451' door Krisje '433451' door Krisje

Knop cactusbloem

Krisje

Tijdens de autorit naar het zoutmeer salinas grandes kwamen we hele grote cactussen tegen. Een aantal hadden al bloeiende bloemen maar deze knop zat nog dicht een heel apart gezicht.

'425983' door Krisje '425983' door Krisje

GuatemalaChichicastenango

Tanden vergeten??

Krisje

Op de markt van Chichicastenango zag ik deze vrouw zitten. Het leek net of ze haar gebit was vergeten in te doen en daarom haar lippen maar stijf op elkaar hield. De doek ligt nonchalant op haar hoofd.

'425981' door Krisje '425981' door Krisje

NamibiëZuid Namibie

Uitzicht vanaf Dune 4

Krisje

Tijdens een reis naar Namibie kun je de Sossusvlei natuurlijk niet overslaan. Wij zijn op tijd opgestaan om tijdens de zonsopkomst bovenop Dune 45 te staan voor een schitternd schouwspel waarbij het rode van de duinen nog roder lijkt.

'425979' door Krisje '425979' door Krisje

AustraliëWest Australië

Vreemde vormen

Krisje

Tijdens een rondreis door West Australie maakten we ook een tocht naar de Bungle Bungle ofwel Purnululu National Park, onderdeel van de Kimberly's. De Bungle Bungle is al erg mooi vanaf de grond, het lijken net bijenkorven. We besloten echter ook een helicoptervlucht te maken en dat was een super mooie aanvulling. Vanuit de lucht zie je de diverse en soms rare vormen van de rotsen en zie je pas hoe groot het eigenlijk is. Moeilijk te bevatten dat de Bugle Bungle pas in 1983 bij toeval ontdekt zijn.

'425368' door Krisje '425368' door Krisje

Ecuador

Hoog en nat

Krisje

In de omgeving van Otavalo hebben we een wandeling gemaakt rond het Cuicocha-kratermeer. Onze eerste flinke wandeling op hoogte. De wandeling begonnen we op 3200meter hoogte en op het hoogste punt zaten we op 3400meter hoogte. Je gaat dan echt even twijfelen aan je conditie. De eilandjes in het meer hebben de vorm van een cavia en het meer is hier dan ook naar vernoemd. Ondanks de regen was het een mooie wandeling in een schitterende omgeving.

'425364' door Krisje '425364' door Krisje

MozambiqueBazaruto Archipel NP

Strandwandeling

Krisje

Tijdens een rondreis door Mozambique maakten we ook een uitstapje naar een van de eilandjes van de Bazaruto Archipel. Terwijl wij lekker op het strand lagen te luieren liepn deze 2 meisjes over het strand. Samen diep in gesprek en geen ook voor die toeristen en geen gevraag naar snoepjes of geld.

'425363' door Krisje '425363' door Krisje

VietnamSapa

Even bijkletsen

Krisje

Tijdens een wandeling in de omgeving van Sapa zagen we deze 2 kleine meisjes op dit hekje zitten. Ze waren zo druk aan het kletsen dat we nauwelijks werden opgermerkt.

'481873' door Krisje '481873' door Krisje

ZambiaZuid Zambia

2 daagse kanotocht op

Krisje

Tijdens mijn laatste reis door Afrika heb ik een 2 daagse kanotocht over de Lower Zambezi gemaakt, een echt hoogtepunt van de reis. De organisatie die deze tocht verzorgde was River horse safaris. Je vaart gedurende 2 dagen over de Zambezi waarbij je ongeveer 2 uur vaart en onder andere stopt voor een lunch en daarna een siesta. Soms kun je ook nog een duik in de Zambezi maken als zijnde je douche voor deZe 2 dagen. Wel even back top basic dus. Je ziet de olifanten, krokodillen en nijlpaarden van heel dichtbij wat ook weer een adrenaline/kick geeft. Je overnacht op zandstrandjes waar de olifanten zomaar achter je tent door kunnen lopen. Het eten wat wordt klaargemaakt is super en ´s avonds geniet je van de ondergaande zon bij een gezellig kampvuur met het `geknor`van de nijlpaarden op de achtergrond.

'423172' door Krisje '423172' door Krisje

Rood en droog

Krisje

Op een rondreis door Argentinie reden we door de Quebrada de Cafayate. Een soort kloof waar je je in een adembenemend landschap bevindt. Het aparte is dat je op een bepaald moment het idee hebt dat aan je ene kant alle rotsen en bergen rood gekleurd zijn en aan de andere kant grijs met de meest vreemde en aparte vormen.

'423163' door Krisje '423163' door Krisje

VietnamCentraal Vietnam

Waterlelie

Krisje

Tijdens mijn reis door Vietnam waren we in Hue waar we een boottocht maakten over de Parfum rivier. Het water stond erg hoog doordat het veel geregend had. We konden dus niet onder de brug door varen met als gevolg dat we met de bus verder moesten op weg naar Thien Mu- pagode waar ik deze schitterende waterlelie zag met die mooie kleuren.

'422577' door Krisje '422577' door Krisje

KeniaMount Kenya

Werk aan de winkel

Krisje

In de omgeving van Mount Kenia bezochten we een dorpje waar de Samburu vrouwen druk bezig waren hun huisje te onderhouden. De vrouwen daar zijn verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van hun dorp. De vrouwen die hier woonden waren allemaal vrouwen die waren gescheiden of op de vlucht waren voor hun man en samen eennieuw bestaan op bouwen met hun kinderen.

'422563' door Krisje '422563' door Krisje

GuatemalaPanajachel

Uitzicht

Krisje

Na een boottocht over het meer bij Panajachel waarbij we verschillende stops maakten we ook een kleine wandeling waarbij we dit schitterende uitzicht tegen kwamen.

'422207' door Krisje '422207' door Krisje

VietnamSapa

Nieuwsgierig

Krisje

Tijdens een 2-daagse trekking in Sapa hadden we in een klein hutje een lunchpauze wat natuurlijk veel nieuwsgierige kinderen op de been bracht. Dit meisje stond om een hoekje alles rustig te bekijken. Ze zei niets maar observeerde ons een voor een.

'421951' door Krisje '421951' door Krisje

AustraliëWest Australië

Weerspiegeling

Krisje

De Bungle Bungles een echte magische plek in de Kimberly's. Hier proef je de echte australische outback. Je hebt echt het idee dat jeomringt wordt door bijenkorven en je dan te realiseren dat dit allemaal door de natuur zo gevormd is....

'420274' door Krisje '420274' door Krisje

ZambiaZuid Zambia

Up close & personal

Krisje

Tijdens een 2-daagse kano-safari op de Lower Zambezi zaten we rustig te lunchen tot deze olifant wel erg dichtbij kwam. We werden nog een keer goed aangekeken voordat deze olifant rechtsaf draaide en de rivier overstak. Een spannend moment.

'420272' door Krisje '420272' door Krisje

Cactusbloem

Krisje

Op weg naar Salinas Grandes, de zoutvlakte zagen we de grote cactussen langs de weg. Deze cactussen stonden in bloei en met de stral blauwe lucht erachter kon ik het niet weerstaan deze foto te maken.