'478484' door DvanBaaren '478484' door DvanBaaren

IndonesiëTana Toraja

Zingen met de gidsen

DvanBaaren

In Rantepao is het Mart's Café een aanrader om na weer een dag vol allerlei nieuwe indrukken van de Toraja 's avonds een biertje te drinken. Dit is ook het café waar de gidsen samen komen en live muziek laten horen. De muziek is niet altijd even zuiver, de liedjes zijn vaak dezelfde, maar het is wel erg gezellig om bij deze supervriendelijke mensen aan te schuiven en bovendien voelden wij ons erg welkom. Eén van de weinige plekken waar wij zijn geweest waar de locals (in dit geval de gidsen) geïnteresseerd zijn in jou als persoon, niet in het geld wat ze aan je kunnen verdienen!

'478483' door DvanBaaren '478483' door DvanBaaren

IndonesiëCelebes (Sulawesi)

Wandel door de...rijs

DvanBaaren

Aangekomen in Sulawesi, gingen wij meteen door naar de rijstvelden in de omgeving van Maros. Hier hebben wij een prachtige wandeling van zo'n 3 tot 4 uur gemaakt. Schitterende rijstvelden, omringd door torenhoge kalkstenen rotsen. Van onze gids hoorden wij dat minder dan 1% van de toeristen hier komt, maar wij vonden het absoluut de moeite waard om hier een tussenstop te maken. Ook de locals zijn erg vriendelijk, zo hebben we koffie gedronken bij de vrouw van het dorpshoofd en kregen we van enkele boeren wat Arak aangeboden, om 10u 's ochtends, dat dan weer wel... Dit deel van onze reis hadden wij geboekt via Tari Travel (http://www.taritravelindonesia.com), een Nederlands / Indonesisch reisbureautje.

'476659' door DvanBaaren '476659' door DvanBaaren

ThailandBangkok

Fietsen door Bangkok

DvanBaaren

Tijdens ons verblijf in Bangkok hadden we ook een fietstocht geboekt bij Co van Kessel (zie ook [url="http://www.covankessel.com/" target="_blank"]http://www.covankessel.com[/url]). Wat een fantastische ervaring! Op de fiets zie je hele andere kanten van Bangkok, van smalle rustige steegjes in Chinatown, tot drukke chaotische wegen met het nodige verkeer, tot het groene, stille en verrassende platteland van Bangkok! Bovendien reageren de locals ook erg leuk op je: iedereen heeft wel een glimlach voor je over en men zwaait vriendelijk terug en kinderen komen van alle kanten naar de groep toerennen om handje-klap te doen. Deze fietstocht was voor ons een ervaring die wij absoluut niet hadden missen, een hoogtepunt van onze reis door Thailand!

'282040' door DvanBaaren '282040' door DvanBaaren

De uitgang van de Pra

DvanBaaren

Nadat we door een pikdonkere Pra Kay Petch Cave hadden gestrompeld (voor een groep van 10 man waren slechts 2 kleine zaklampjes beschikbaar), kwamen we bij de uitgang waar deze spleet tussen de rotsen zagen en dus weer oog kregen op de buitenlucht.

'282035' door DvanBaaren '282035' door DvanBaaren

Stuurman op...longtai

DvanBaaren

Tijdens ons verblijf in Khao Sok gingen we op een gegeven moment wildlife spotten op een longtailboot voorzien van... een brullende buitenboordmotor. Resultaat van de enorme herrie die we maakten, was dat we nog geen vogel hebben gezien. Toch was het een onvergetelijk boottochtje, omdat de lucht binnen no-time betrok toen we midden op het meer zaten. Een enorme regenbui met bijbehorend onweer kwam razendsnel onze kant op. Terwijl onze gids bij het zien van de eerste bliksemflits onderin de boot dook, bleef de stuurman heel koeltjes zitten en bracht ons uiteindelijk veilig naar de lodge.

'281737' door DvanBaaren '281737' door DvanBaaren

Sunset @ Ko Tao

DvanBaaren

Ko Tao, een prachtig eiland met een prachtige onderwaterwereld. Maar ook boven water was er voldoende te zien. Deze foto hebben we gemaakt vanaf onze bungalow, waar we tussen de bomen door de zon in de zee zagen zakken.

'281736' door DvanBaaren '281736' door DvanBaaren

Tarantula komt uit z'

DvanBaaren

Tijdens onze jungle-hike door Khao Sok pakte onze gids plotseling een takje en begon daarmee wat in de grond te porren. Verbaasd vroegen we ons af waar die beste man mee bezig was, tot we opeens een Tarantula ter grootte van een hand uit z'n holletje tevoroschijn kwam. Heel vrolijk leek dit zes-potige diertje niet, want hij viel fanatiek het stokje aan.

'281583' door DvanBaaren '281583' door DvanBaaren

DvanBaaren

Na een heftige tocht door de jungle, kwamen we bij onze lunchplaats aan. Aangezien we ons behoorlijk in het zweet hebben gelopen, vonden we dat we wel een verfrissende duik hadden verdiend en hebben in dit meertje heerlijk gezwommen.

'281582' door DvanBaaren '281582' door DvanBaaren

DvanBaaren

Khao Sok NP is jaren geleden een groot stuwmeer geworden, met een unieke flora en fauna. Een schitterend landschap, waar de kalkstenen rotsen oprijzen uit het helderblauwe water. Op verschillende plekken steken half-vergane bomen nog uit het water.

'281581' door DvanBaaren '281581' door DvanBaaren

'281580' door DvanBaaren '281580' door DvanBaaren

'281579' door DvanBaaren '281579' door DvanBaaren

'281578' door DvanBaaren '281578' door DvanBaaren

ThailandKo Pha Ngan

Haat Rin, Ko Phanang

DvanBaaren

Van Ko Samui vertrokken we per boot naar Ko Phanang, naar Thong Nai Pan. We besloten per rechtstreekse boot van Mae Nam naar Thong Nai Pan te gaan. Een drie uur durende boottocht, die zeer de moeite waard is. Onderweg kom je langs de verschillende, kleine kustplaatsjes die Ko Phanang rijk is. Eén van deze plaatsjes is Haat Rin, waar deze kleurige boothuisjes liggen.

'281577' door DvanBaaren '281577' door DvanBaaren

ThailandOostkust Thailand

Bootreis Don Sak - Ko

DvanBaaren

Na enkele dagen in de jungle van Khao Sok te hebben doorgebracht, begon nu ons relax-deel van de vakantie. Strakblauwe lucht, heerlijke temperatuur en chillen aan het strand. Het boottochtje alleen al is zeer de moeite waard, getuige dit uitzicht vanaf de boot richting de kust van het vaste land van Thailand.

'281576' door DvanBaaren '281576' door DvanBaaren

School Yellowtailed..

DvanBaaren

De onderwaterwereld bij Ko Tao is prachtig. Het zeewater kent een heerlijke temperatuur, waardoor het goed duiken is. Bovendien is er genoeg vis te zien, waaronder deze school Yellowtailed Barracudas.

'281575' door DvanBaaren '281575' door DvanBaaren

Angelfish @ Ko Tao

DvanBaaren

De onderwaterwereld bij Ko Tao is prachtig. Het zeewater kent een heerlijke temperatuur, waardoor het goed duiken is. Bovendien is er genoeg vis te zien, waaronder deze Blueringed Angelfish.

'281574' door DvanBaaren '281574' door DvanBaaren

DvanBaaren

Onderweg naar de lagune spotten we deze Thaise longtailboot. Prachtig, wit zandstrand voor de jungle. Het is dan ook geen wonder dat dit Marine National Park als inspiratiebron diende voor de film 'The Beach'.

'281573' door DvanBaaren '281573' door DvanBaaren

DvanBaaren

Tijdens onze excursie naar An Thong kwamen we op dit eiland, waar een 'verborgen lagune' te zien was. In het verleden is dit deel van het eiland ingestort, waardoor het nu een lagune is geworden. De lagune staat in verbinding met de zee, d.m.v. zogenaamde 'man-holes'.

'281572' door DvanBaaren '281572' door DvanBaaren

DvanBaaren

Tijdens onze excursie naar An Thong Marine National Park kwamen we op dit eiland. Vanaf het uitzichtpunt had je een schitterend uitzicht op de eilandengroep.