Tijdens een lezersonderzoek over Columbus Magazine stelden we de vraag:
'Wat vind je van Columbus Magazine?' Hieronder vind je een deel van
de reacties terug die we kregen.


'Dat het een ander reisblad is dan alle andere bladen! Normaal lees ik in
een blad niet alles, maar de Columbus lees ik helemaal van voor naar achteren!'

'Overzichtelijk blad met de meest mooie interessante bestemmingen,
glossy papier. Ook mooi om weg te geven!'

'Het magazine ziet er super uit (professioneel gemaakt - zowel uiterlijk
als inhoud). Overzichtelijk blad.'

'Onderscheidt zich van de vele andere reismagazines. Eigen karakter,
mooie uitgaven, die zeker het bewaren waard zijn!'

'Eigenlijk de opmaak en gehele inhoud. Lekker glossy, maar toch zeer
informatief. Lees het met veel plezier. Bepaalde artikelen brengen me ook weer
op nieuwe ideeën op reisgebied.'

'Overzichtelijk, bijzonder, zeer informatief. Ik kijk er naar uit naar
elke editie. Echt een genot om te lezen, om te dag dromen, om inspiratie eruit te halen.'

'Eigenzinnige reportages, geen massatoerisme, liefde voor het reizen.'

'De zeer mooie fotoreportages. Dat is de reden waarom ik een abonnement
heb genomen op dit blad en mijn liefde en passie voor reizen. Eindelijk een blad
dat iets verder gaat dan de standaard vakanties. De modereportages (ik ben zelf
werkzaam in de mode, styliste) vind ik maar zo zo. Dan zie ik liever een goede
reisreportage van een uitdagende bestemming. De foto's, de landeninfo
helemaal uitgelicht en een stad belicht vind ik echt sterk aan Columbus.'

'De deskundigheid en de praktische tips, over zowel de bewoners, hun
gebruiken, dus de culturele aspecten van het land. Je leest er verhalen en
bijzonderheden die je niet gauw in een ander reisblad vindt. Ga zo door!'

'Verhalen zijn vaak verhalender en minder beschouwend, waardoor je meer
het gevoel krijgt dat je echt iets nieuws te lezen krijgt i.p.v. de vaak
oppervlakkige manier van andere tijdschriften.'

'Het is heel divers in bestemmingen, het is eerlijk geschreven en vooral
de reportages van reizigers zijn leuk en zeer interessant om te lezen.
Het is een heel puur blad, houden zo!'

'Bijzondere reizen, erg mooie foto's, makkelijk geschreven dus leuk om te
lezen, geen voorgekauwde reizen maar avontuurlijke, brengt je op goede ideeën.'

'Als het blad in de bus valt, dan krijg je al een vakantiegevoel. Het ziet er
goed verzorgd uit. Mijn complimenten.'

'Eerlijke informatie.'

'Uitgebreide landenverslagen, prachtig geïllustreerd. Chapeau voor
de fotografen! Ga binnenkort weer autootje huren in buitenland en
kijk dan even jullie tips na (nr. 8, pag. 21). Praktische info altijd zeer welkom.'

'Helder, nuchter Nederlands reistijdschrift.'

'Glossy zit er chique uit, de reisverhalen zitten altijd goed in elkaar
en worden met mooie foto's geïllustreerd! Het zijn altijd bewaarexemplaren!'

'Mooi vormgegeven blad, lekker dik, mooi en imponerend beeldmateriaal,
vele reisverslagen van zeer verschillende landen!'

'Het is gewoon een fantastisch reismagazine, dat niet alleen goed oogt,
maar ook nog eens boordevol interessante reisinformatie staat waar een
breed publiek ook echt iets mee kan. Ik kijk iedere keer weer uit naar
wat er in de volgende editie zal staan...'

'Dit blad is anders dan andere bladen. Kan merken dat het blad gemaakt
wordt door echte liefhebbers met een passie voor reizen! Het is een blad
waar ik echt naar uit kijk en van mij wel vaker uit mag komen!'

'De prachtige fotoreportages en de reisverhalen. Heel goede reisinformatie.
Het geheel is fantastisch opgezet.'

'Enigste in zijn soort, zeer innovatief, je beleeft reizen tijdens het
lezen. Ook de website is een goede aanvulling als informatiepunt
op het gebied van reizen. Als je van reizen houdt, is dit blad een must! Ga zo door!'

'Een prachtig vormgegeven tijdschrift wat zich op een positieve wijze
onderscheidt van de reguliere (reis)tijdschriften. Kortom: de originaliteit
van bestemmingen, de prachtige foto's, de deskundige reisverhalen en het
feit dat, naar mijn idee, de reisbestemming op zich belangrijk is,
ongeacht of dit een populaire of niet-populaire bestemming is.'

'De uitgebreide reportages van verschillende bestemmingen. De informatie
is veel uitgebreider dan de informatie die je in een gewone reisgids kunt vinden.
Het geeft vaak aan wat authentiek/typisch is voor een bepaalde bestemming.'

'Columbus weet die 'andere' bestemming te vinden, het unieke hotel en de
stedentrips vanuit de locals, waarmee het niet opgaat in de massa.'

'Leuk om een avontuurlijk reismagazine te ontvangen met foto's en verhalen
die inspireren (toevallig was ik net in Mali geweest en had een tripje Istanbul
gepland en dat is dan weer heel erg leuk om daarover te lezen).'

'Het is een fantastisch blad! Ik heb al meerdere mensen erop geattendeerd.
Zij hebben inmiddels ook een abonnement.'

'Er worden vaak reisreportages gemaakt over plekken waar je vaak niet in
eerste instantie aan denkt en er wordt ook vaak het 'menselijke' aspect in getoond.
Verder vind ik de foto's altijd mooi. Ook vind ik de variatie in de onderwerpen
en afwisseling erg goed.'

'Het blad ziet er erg mooi uit. Je kunt het gewoon niet weggooien en als we
weer een vakantie willen boeken, dan komen alle tijdschriften weer te voorschijn
en bladeren we ze weer door. De foto's zijn erg mooi en spreken en als je ergens
geweest ben en er is een reportage over, dan herken je veel dingen.
De combinatie van het tijdschrift en de Columbus site samen zijn ook erg goed, want
als het blad even niet in de bus valt, dan heb je altijd de site nog om te bekijken.
Dan duurt het niet zo lang voordat het nieuwe nummer uitkomt. We vragen ons
vaak af 'wanneer kwam er ook alweer een nieuwe uit?' Dat is toch een goed teken.'

'Niet te glad, met voldoende praktische informatie, je hebt na het lezen
van een reportage echt het gevoel: Daar wil ik naar toe!'