Chicago reisblogs

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook in NYC - Met de bus van Chicago naar New York deel 2

LindsayMossink was er (tot 06 aug 2008) Gepost op 09 sep 100 reacties

Zaterdag 9 augustus:

Geduld is een schone zaak. En wat geduld dat vergt het wel, het metrosysteem op het moment. De blue line doet er langer over dan ie normaal al doet en de rode lijn reed zaterdag ineens op de bruine, je snapt het waarschijnlijk niet maar we deden er behoorlijk lang over om in Old Town te komen! Daar aangekomen was het wel waard. Schitterende huizen aan de rand van de stad. Het plan was om in de stad te ontbijten/lunchen, want we knew we would sleep through breakfast na die fietstocht. Gegeten bij The Galway Arms (www.galwayarms.com). Konden hierna meteen doortrekken tot het avondeten, dus wij wel wat fruitjes gekocht en naar de pier gegaan om mensen te kijken. Om 4.30 pm, na de regen (ja ja we hebben regen gehad), hebben we met Shoreline de architectuur cruise gedaan. Nou, niets meer dan lol. Meesterlijke gids en een mooi stuk door de stad over de Chicago River gevaren! Was super. Na de boottocht heerlijk vis gegeten bij Bubba Gump (moest er toch van komen) en vervolgens naar de Buckingham Fountain geslenterd om de watershow van 9 uur te aanschouwen. Onderweg naar de fontein liepen we langs Grieg's Piano Concert. Een super mooi concert in Millenium Park, even tot het einde gekeken om vervolgens naar een muziekbandje te luisteren met een lichtgevende fontein als uitzicht. Elk uur gaat het bandje aan, het water spuit om de maat en de kleuren, naja, een soort.. pa dam pa dam, pampampam.. beter kan ik het niet uitleggen. Om half 10 weer terug naar de pier voor het vuurwerk. Was schitterend zo met de lichtgevende pier. De stad is uberhaupt erg indrukwekkend by night. Om 11 uur gingen we een metro opzoeken en 1 uur lagen we dan eindelijk weer in ons mandje. Lange maar mooie dag!

Zondag 10 augustus: relax, take it easy

We zijn tenslotte op vakantie dus een dag strand moest wel ingelast worden! Vandaag was een perfecte blauwe dag! Heerlijk op het strand gelegen, na het ontbijt overgeslagen te hebben (heerlijk uitgeslapen). Onderweg naar het strand een stokbroodje, wat ham en fruit gescoord bij Dominick's. Nog een beetje weggedommeld in de brandende zon, heerlijk. 's Avonds gegeten bij Joe's Bebop (www.joesbebop.com) op de pier. Mooi dagje, op tijd terug in het hotel en zowaar een nieuwe aflevering van Desperate Housewives gekeken!

Maandag 11 augustus: shop untill you drop

Vanavond om 9 uur vertrokken om eens even die Magnificent Mile af te struinen. Na een leuke paar schoentjes (Lindsay) op de kop getikt te hebben voor maar 20 dollar, hebben we wat gegeten bij Macy's om vervolgens Roy in het nieuw te steken bij de H&M. Super mooie nieuwe spijkerbroek, vest/trui, trui, blouse, boxers en qua geld allemaal binnen de perken! Lin nog een leuk broekje bij Gap gescoord en onze middag afgesloten met een goede kop koffie bij Starbucks. Post op de bus gedaan en op naar Fox en Obel. Een tentje wat we al eerder gespot hadden en nog steeds wilden eten: www.fox-obel.com. Voordat ik het vergeet, we hebben ook nog een groot deel van de middag rond gekeken in Crate & Barrel (www.crateandbarrel.com).

That's it for now. Morgenochtend vertrekken we om 11.00 uur bepakt en bezakt (met koffers dus) naar de stad. We hopen op lockers of iets dergelijks voor onze koffers at Greyhound Station, zodat we de rest van de middag nog naar wat etalages kunnen koekeloeren en lekkere broodjes kunnen inslaan bij Fox en Obel voor in de bus. Morgenochtend bellen we echter eerst even naar het station om die opslagmogelijkheid na te vragen. Om 17.00 vertrekken we naar Washington!

Dinsdag 12 augustus: Hell of a trip

Nou, daar gaan we dan! Dinsdag was onze laatste dag in Chicago. Goed uitgeslapen, rustig aan gedaan en de shuttle om 11 uur richting stad genomen. Jawel, mét koffers. Meteen maar naar Greyhound Station, lockers zoeken voor de koffers. Met succes. 'Ey Glenda, there's a whitehead who needs your help!' Tja, wat zal ik zeggen. Maar snel weer downtown gegaan om wat te eten bij The Corner Bakery en wat broodjes te halen bij Fox and Obel. Nog een mooie poster gescoord en terug naar de Greyhound. Om kwart voor 6 pm vertrokken we eindelijk. Rustige bus. Ritje tot 1.30 am naar Cleveland. Daar overgestapt op een bus naar Pittsburgh. Zeer duidelijke buschauffeur: 'Make sure you are talking at a volume so only your travel-mate can hear it, and not the person sitting in front of you, behind you, across or 50 ROWS FURTHER!!' Vanuit Pittsburgh (5 am): volle bus, wij enige bleekscheten met giga koffers. 'Goin back to school gal?!' Roy had al een plaatsje veroverd achterin de bus en ik liep met de 2 hutkoffers, vandaar. In Washington (11.30 am) gelukkig al wel weer snel op onze plek at Union Station. Eenmaal op het juiste station Silver Spring (het is inmiddels woensdag) was het hotel iets lastiger te vinden. We hadden beide geen flauw idee hoe bij het hotel te komen. Het zou ruim 10 minuten lopen zijn, maar welke kant op? Uiteraard, opvallend als we zijn, kwam er van elke kant hulp. Busje 70 bleek de oplossing, waarin ik even voor wat entertainment voor de passagiers zorgde. Want 13th Street en Georgia Av. zouden elkaar helemaal niet kruisen. Om een lang verhaal kort te houden; uiteindelijk zijn we vrij soepel bij Travelodge aangekomen. Daar bijgekomen, beetje georienteerd, geslapen, tv gekeken en om 6 uur, na gedouched te hebben, de stad in gegaan op zoek naar een leuk eettentje. wij naar Dupont Circle (we waren ook alweer voorzien van een metro week pass) want daar zouden de restaurantjes zijn. En ja hoor, heerlijk gegeten bij www.lunagrillanddiner.com!!

LindsayMossink Positie 5549 (0 p.) Lid sinds 16-07-2010 Foto's en tips: 8 Blogs: 7 Fans: 0
deel dit artikel met je vrienden:

Andere blogs van deze gebruiker

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.