Chicago reisblogs

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook in NYC - Met de bus van Chicago naar New York deel 1

LindsayMossink was er (tot 06 aug 2008) Gepost op 09 sep 100 reacties

Woensdag 6 augustus: KL611 Amsterdam – Chicago

Familie,kennissen. Hoe meer 'vliegjaren' we bij elkaar sprokkelen, hoe duidelijker het wordt. Op Schiphol hoef ik me geen zorgen te maken. Tante Sil zit er bovenop (en ja, iedereen kent Sil), mama Supervisor doet haar drie strepen, die de baas nog altijd niet op haar uniform heeft gezet (hij kan geen kleur bedenken), eer aan en als dan de buurvrouw ook nog is de gate 'doet' is de cirkel rond, het plaatje compleet en zitten Roy en ik, weliswaar verspreid en op de klapstoel, over een uurtje of 8 'gewoon' in Chicago. We zijn mee.

Bedankt voor de goede zorgen!' Soepel. Daar hou ik van. Je zit dan wel op de klapstoel, maar je krijgt heus wel een zalmpje, creme brulee of broodje uit de oven toegestopt. En met al die gadgets die we mee op reis hebben zijn we nog interessant voor de crew ook. Aankomsttijd: 16.51 lokaal. 15,45 Nederlandse tijd vertrokken. 8 uurtjes gevlogen. 7 uur tijdsverschil. Veelste lange rij bij de paspoortcontrole. De airportshuttle naar het hotel en het kingsize bed (want ja, ook het bed is hier kingsize) maken een hoop goed!

Morgenochtend switchen we van kamer. Dan kunnen we pas écht diagonaal. Mijn lievelings. Om 10 uur a.m. (shuttle bus) gaan we de stad in! Ik zeg.. alles onder controle.

Donderdag 7 augustus: Dowtown Chicago

Heerlijk geslapen in ons kingsize bed! Roy de hele nacht niet gezien of gevoeld, gehoord overigens wel! 'Huhumgr.' 'Wat Roy?' (Stilte) 'Roy?' Veelste vroeg wakker. Met het laptopje mooie plannen liggen maken om 5 uur 's ochtends. Had het gevoel alsof we al dagen in bed lagen! Roy was rond die tijd ook redelijk uit z'n coma ontwaakt, maar dommelde af en toe nog wel even weg. Half 9 ging de wekker, stond al lang onder de douche! 9 uur waren we uitgecheckt en weer ingecheckt! Kwart over 9 bij het ontbijt, helaas.. afgelopen. Op twee boterhammen met jam downtown! Goed geregeld allemaal. Shuttle naar O'hare en daar de blue line naar Monroe! Potbelly werd onze eerste stop. Casual (zoals wij dat zo goed kunnen) tussen de zakenlui een brunch nuttigen! Zie www.potbelly.com. Goed gegeten, op naar de Sears tower! Een uur wachttijd was ons toch iets te veel van het goede, waarna we ervoor kozen om de Chicago Grayline sightseeing tour te doen. (Jep, 'casual' ongelooflijk toeristisch in 'upper deckers') Was een goeie zet. De stad werd binnen 15 minuten Roy's ideale combinatie van San Francisco en New York. En met minder dan 'a boat, under a car, under a condo' neemt ie geen genoegen!

Hell of a view. Meer woorden heb ik niet voor het uitzicht vanaf het Adler Planetarium richting de stad. Op de Navy Pier (vergelijkbaar met Fishermen's Wharf) was het heerlijk struinen en plannen maken voor de volgende dag. (Op een tandem door de parken van Chicago!) Onder het genot van een slushie concludeerde we al gauw dat we nu toch wel écht op vakantie zijn!

Back on the bus. John Hancock centre. (We twijfelen nog steeds of we deze toren moeten beklimmen of toch Sears, de hoogste van The USA.) The Water Tower (enige gebouw wat de brand van 1871 overleefde). Over Michigan Ave. terug naar Sears, op zoek naar een eettentje. En dat is in een stad als Chicago, zonder Lonely Planet, lang zo makkelijk nog niet. Maar casual als we zijn, liepen we een aantal blokken (zeg maar gerust van de ene kant naar de andere kant van Chicago), weigerden we een fastfoodtent binnen te treden en vonden we Houlihan's at Wacker Drive and Michigan Ave. 'Hi, I'm Jonathan and I'll be your waiter for this evening!' www.houlihans.com. Met uitzicht op de Chicago River en de nieuwe Trump Tower under construction! Mooie grote mok Cappuccino toe. Slenterend naar de blue line genieten we nog even na van deze eerste dag in The Windy City.

Morgen: fietsen, stukje strand en lekker eten. Zaterdag: dagje Navy Pier met de Architectuur bottocht, eten bij Bubba Gump en vuurwerk boven de pier om 22.15 uur!

Vrijdag 8 augustus: 40 mile gefietst!

Het idee voor vandaag was om eens lekker uit te waaien en een groot deel van Chicago te bewonderen by bike. Zo gezegd, zo gedaan. Tandems not available bij Millenium Park. Wat nu?! Naar Navy Pier slenteren en kijken of ze daar nog een mooi tandem bij www.bikechicago.com over hebben! Met wat hulp van een Amerikaan te dik om zelf te lopen en dus in een karretje: 'Neem die zwarte deur (van een skycraper) naar beneden, door het kapotte hek en dan me de trap naar boven over de brug' kwamen we op de Pier! Jaja, weten wij even een shortcut! Ook op de pier geen tandems meer, dan maar twee beach cruisers! Had ik al gezegd dat ik niet meer kan lopen?! Oh, en voor this all hebben we nog op het terras gezeten: www.caffebaci.com at Michigan Av. Terug naar het fietsen. Eerst South: de hele Shoreline afgefietst + een stuk suburb. Ongekend zwart. ijsje gescoord bij het Aquarium, met uiteraard schitterend uitzicht! Via Buckimham Fountain terug bij de Pier. Nog naar North Av. beach, wat gedronken en fietsen ingeleverd. Richting de metro geslenterd. Het plan was om óf bij Giordano's te eten of bij Pizzaria Uno. Beide verschrikkelijk populair. Giordano's nog erger dan Uno en Due (2 dezelfde zaken tegenover elkaar). Uieindelijk bij Pizzaria Due een must eat deep dish Chicago pizza gegeten. Nou, we konden wel naar huis rollen! De metro ging iets minder soepel aangezien er van vrijdag tot en met zondag geen metro rijdt tussen Montrose en Jefferson Park, wel een shuttle bus, maar je begrijpt dat dit dus iets langer duurt! Zijn jullie niet vergeten dat we 65 km in 5 uur hebben gefietst..!

Zaterdag om 11 uur naar de stad. Rustig wat eten en dan de architectuur boottocht!

LindsayMossink Positie 5542 (0 p.) Lid sinds 16-07-2010 Foto's en tips: 8 Blogs: 7 Fans: 0
deel dit artikel met je vrienden:

Andere blogs van deze gebruiker

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.