Granada reisblogs

De grens over + laatste daagjes...

kjwalhout is er nu(tot 05 jan 2009) Gepost op 06 jan 096 reacties

Granada, 05 januari

Hola hombres!

Zo, inmiddels zijn we weer terug in Nicaragua!

Weer even onze laatste belevenissen..

Ons laatste bericht was vanauit Cartago. Grote stad met 1 bezienswaardigheid, de kathedraal. Die hebben we bezocht en daarna zijn we weer verder gereden richting het noorden. De drukke hoofdstad San Jose doorkruist, echt gekkenhuis daar... Vlak daarna in Alajuela een leuke slaapplaats gevonden en een heel leuk Italiaans restaurantje waar Lydia eindelijk d'r verjaardag kon vieren. De volgende dag weer verder gereisd richting de grens.

De grens over is allemaal prima verlopen. Vlak voor de grens hebben we onze huurauto gedropt... helaas ;-) en zijn we lopend de grens over gegaan. Dit keer geen stempels vergeten uiteraard, die fout maken we niet meer. Nadat we door de migratiedienst heen gegaan waren hadden we het geluk dat we een man van Alamo (autoverhuurder) tegen het lijf liepen. Die had binnen no-time een jeepje (Daihatsu Terios... een flinke afknapper vergeleken met onze Toyota..maar het rijdt) voor ons geregeld waarmee we naar de eerste beste stad geraced zijn; San Juan del Sur. Dit is echt de badplaats van Nicaragua. Jawel... dat kennen ze hier ook. Wel grappig, lang niet zo ontwikkeld als dat wij het kennen... maar wel getracht een soort van boulevardje te creeren. Een leuk stadje en wederom een prima hotelletje gevonden. Voor 50 dollar incl. een heerlijk ontbijtje. Het is bijna een sport geworden om de beste prijs/kwaliteit verhouding te scoren in elke stad, haha.

Dokterbezoek
In San Juan del Sur zijn we nog langs de huisarts geweest. Lydia is nog steeds erg verkouden en aangezien ze ook koorts leek te hebben en een beet had gehad van een insect leek het ons verstandig om er toch even naar te laten kijken. Met de Spaanse zakwoordenboekjes gewapend en een poos in een afstands wachtkamertje doorgebracht te hebben waren wij aan de beurt... Jos heeft in 'vloeiend' Spaans de medische klachten van zijn espossa (vrouw) uitgelegd en kwam terug met een recept. De medicijnen konden we helaas niet ophalen, omdat we geen geld hadden. De banken gaan hier pas om 12 uur open (zucht...). Toen maar met het recept naar Granada gereden en tegen die tijd waren de geldautomaten open en konden we de medicijnen (antiboticakuur) ophalen. Inmiddels is ze weer lekker aan t opknappen en zijn wij in Hotel con Corazon beland waar we de nacht gaan doorbrengen. Echt eventjes bijkomen hier met de Nederlandse eigenaars.

Afscheid
Morgen staat op t program om nog naar Masaya te gaan. Nog eventjes de lokale markt bezoeken, naar Henk en Hannie en afscheid nemen van familie Jiron; Vicente, Irene, Scarleth, David en Andrea. Dit is de familie waar wij (Jaap en Helma) vorig jaar bij in huis zaten. Dan is het weer tijd om naar huis te gaan. We vliegen woensdagmiddag richting Miami om vervolgens donderdag naar Brussel te vliegen. Verwachtte aankomsttijd in Brussel is 07.45 uur.

Groetjes en werkse voor degene die weer aan de slag moeten/mogen.
Jaap, Helma, Jos en Lydia

kjwalhout Positie 12427 (0 p.) Lid sinds 12-09-2008 Foto's en tips: 0 Blogs: 8 Fans: 0

Foto's bij deze blog

blogfoto nr. 1
De kathedraal in Cartago
blogfoto nr. 2
Het verjaadagsetentje in Alajuela stad
blogfoto nr. 3
In de wachtkamer...
deel dit artikel met je vrienden:

Andere blogs van deze gebruiker

Verdere trektocht door het ruige zuiden & Oud en Nieuw
4 5
Gepost op 28 december

Reacties bij deze blog

Welkom thuus!

Koffers op zolder, schaatsen er van af en nog even een weekendje genieten op het ijs:)

Holá hijos y amigos!
Het blijft maar even bij dit ene zinnetje hoor. Gelukkig dat het (weer)goed gaat met Lydia/jullie. 'k Had Jos wel eens willen horen babbelen bij de dokter!
En de opmerking dat het er snel op zit , kan ik niet delen, 't waren lange weken zeg, m.n. zonder Lydia's dagelijkse praatje. En wat zullen jullie toch ook weer genieten van de -voor ons- gewone dingen als jullie weer thuis hopen te zijn! Wel fijn dat we op deze site mee konden genieten van jullie ervaringen.
We brengen een dikke jas voor jullie mee D.V. vrijdag. Goed dat de tijd nog even vermeld werd wanneer jullie hopen aan te komen in Brussel! Geniet nog even van je verblijf en weet dat we uitzien naar jullie komst! Goede reis en behouden aankomst!
Groeten van Pa & Mam en Geraldine.

Door: • Geplaatst op

zo, het zit er bijna op eh!? succes met alles en een goede reis gewenst!

groetjes Frans & Angelique

DinyVermeulen

Door: DinyVermeulen • Geplaatst op

nou, geniet nog de laatste dagen/uren en goede reis toegewenst. Even een weersmededeling in limburg voorspellen ze vannacht -20 graden (boven het sneeuwdek) bij ons denk ik achter in het weitje zo'n -10 . het is maar dat je het weet , gr Pa en Ma V , Peter en Arie

Door: • Geplaatst op

Nou, de vakantie zit er al weer bijna op, wat gaat dat snel hé! We hebben echt genoten van jullie belevenissen! Op de foto's te zien zijn jullie al lekker bij gekleurd. Geniet er nog even van en een goede reis terug!

Groetjes willeke

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.