Reisnieuws

10 reisfavorieten van Reisreporter Angelaa

Gepubliceerd: 19 sep 2012

Met de trein door landen en steden reizen is wat zei het liefst doet. Ook al hebben die af en toe enge nachten tot gevolg. Je leest er meer over in de 10 reisfavorieten van Angelaa.

Landen op Suvarnabhumi Airport voelt als thuiskomen. Ik ben weer in (1)Thailand! Mijn favoriete land. Het is het enige land waarnaar ik heimwee heb als ik op reis ben geweest. Waarom? De mensen zijn heel aardig, de natuur is prachtig en het klimaat is aangenaam, maar het is meer dan dat... Ik kan het niet uitleggen, het is een gevoel!

Hier had ik ook mijn (2)favoriete ontmoeting. We hebben een paar avonden doorgebracht bij een Thaise familie. Zij spraken geen woord Engels en wij maar een paar woordjes Thai. Maar we hadden de grootste lol. Toen de Thaise 'Obama' whisky en het bier op tafel kwam, werd het nog gezelliger. We hadden ze een paar Nederlandse woordjes geleerd, 'doekje' was het woord dat wij de hele avond hebben gehoord. Dat vonden ze op de een of andere manier geweldig!

Ik reis het (3)liefst met de trein. Het is erg comfortabel en je ziet onderweg heel veel van het land. De treinroute die ik minder leuk vond, was die van Frankfurt naar Praag. Tijdens de rit werd ik midden in de nacht wakker van het lawaai van de douane, die hard op mijn deur bonkte! 'Ausweis bitte!' was het enige wat hij schreeuwde. Een goedenavond kon er niet van af, ik moest meteen mijn paspoort laten zien. Slapen deed ik de rest van de nacht niet meer.

Maar 's ochtends kwam ik wel aan in mijn (4)favoriete stad, Praag! De relaxte sfeer, de oude mooi gekleurde gebouwen spreken mij erg aan. Slenteren door de Oude Stad en aan de oever van de Moldau een Pilsner Urquell drinken vind ik geweldig om te doen daar. The John Lennon Wall is wel een beetje een (5)secret spot. Als je niet weet dat het bestaat, is het lastig te vinden en je loopt er ook niet zomaar langs. Ik ga er dan ook altijd even naartoe als ik in Praag ben.

Ook Berlijn komt zeker ik mijn top-5 van steden! Daar ben ik pas geleden geweest. Tallinn, Rome en Edinburgh zijn mijn andere toppers! Daarom is Europa mijn (6)favoriete werelddeel. Zoveel verschillende soorten steden op een relatief korte afstand van elkaar. Het leukste is dat je de steden binnen een paar uur al kan bereiken.

In Corralejo op Fuerteventura zat mijn (7)favoriete Live Music Bar: 'Imagine'. Eric Sijpestijn speelde verzoeknummers op zijn gitaar en piano. De sfeer was er heel relaxed. Jammer genoeg bestaat de bar niet meer, dat was nog eens een leuke reden om weer naar Fuerteventura te gaan!

Met zonsondergang stikt het vaak van de mensen, bij (8)zonsopgang meestal niet zo. De mooiste die ik ooit heb gezien was op Bali. We hadden de wekker om 6:00 uur ’s ochtends gezet en liepen naar het strand. Er waren nog geen toeristen, alleen vissers die hun bootjes opzochten en een paar mensen die de hond uitlieten. Wat een rust en schoonheid, daar kan ik nou echt van genieten!

Mijn (9)favoriete souvenir... Heel cliché eigenlijk maar het zijn magneetjes! Het is super makkelijk met je bagage mee te nemen. Wat ooit begon met een magneetje dat mijn moeder voor mij meenam uit Australië is nu in zo’n stadium dat ik ze zelf altijd meeneem uit een vreemd land. Iedereen weet dat ik ze spaar, dus mijn koelkast hangt helemaal vol!

'Mai Pen Rai'. Een van de (10) eerste zinnen die ik van een Thaise vriend leerde, en ik gebruik het regelmatig. Het betekent: no worries, take it easy. Ze zeggen ook wel: als je Thailand wil leren begrijpen, leer: Mai Pen Rai. Mai Pen Rai is een filosofie van het leven: Bend with the wind, like a bamboo tree. And above all, keep smiling.
deel dit artikel met je vrienden:

Reacties van bezoekers Reageer

sidonius

Door: sidonius • Geplaatst op

Een hele leuke en originele lijst Angelaa!

Jan10e

Door: Jan10e • Geplaatst op

Wat een afwisselende favorieten heb je zeg. Van de Bali foto wordt ik weemoedig, want in Sanur heb ik er daar toch ook velen gezien. Leuk zoals de balinezen in het paviljoen zitten en nog net ook de prauwen ziet drijven.

jhhuijs

Door: jhhuijs • Geplaatst op

Leuk om ook jouw 10 favorieten te lezen.Je hebt leuke items uitgekozen en de foto's zijn ook erg mooi.

pkoelewijn

Door: pkoelewijn • Geplaatst op

Wat een leuke selectie. Wonderlijk dat een land als Thailand je zo heeft gegrepen dat je er heimwee naar kunt hebben. Mooie foto's heb je bijgevoegd!

nita92

Door: nita92 • Geplaatst op

Mooi favorieten Angela, aan Thailand heb ik ook zeer goede herinneringen, het is een prachtig land, leuke foto's heb je er bijgeplaatst

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.