Reisnieuws

De beste workouts voor op reis

Gepubliceerd: 11 jun 2010
0

Vakantie is leuk, maar door het lekkere eten en het leven in de relaxstand vaak niet erg bevorderlijk voor je figuur.

Wil je genieten van alle lokale lekkernijen en toch in shape blijven, probeer dan deze oefeningen. Ze zijn gemakkelijk uit te voeren en in mum van tijd gedaan. Het enige dat je nodig hebt is een dik boek (telefoonboek), een kruk of een stoel.

Wakker worden
Pak een zwaar boek in beide handen. Je voeten staan iets uit elkaar, zodat ze even breed zijn als je heupen. Til het boek met beide handen meerdere keren tot boven je hoofd. Houd je armen langs je lijf en beweeg ze langs je oren.

Triceps
Ga op een stoel zitten met je handen rustend naast je dijen. Laat je van de stoel af zakken, terwijl je je vasthoudt aan de stoel en druk je weer op. Herhaal dit meerdere keren.

Ga op je linkerzij liggen met heupen en knieën recht op elkaar. Wikkel je linkerarm onder je lijf. Plaats je rechterhand op de grond voor steun en druk je op met je linker. Herhaal dit meerdere keren.

Buik
Ga met je rug op de grond liggen. Til één been op en houdt vast totdat je de spieren begint te voelen. Herhaal dit enkele keren, ook met het andere been.

Blijf op de grond liggen. Til nu beide benen iets van de grond en houdt vast. Herhaal ook dit meerdere malen totdat je de spieren goed voelt.

Ga op een krukje zitten of ga staan. Leg je handen in je nek en beweeg je hele bovenlichaam naar links. Draai terug en beweeg nu het hele bovenlichaam naar rechts. Zorg dat je hoofd op dezelfde plek blijft.

Schaatsen op het droge
Leg je handen op je rug ( zoals bij het schaatsen) en buig voorover zodat rug en vloer parallel zijn aan elkaar. Schuif je rechterbeen naar buiten, maar blijf met je tenen op de grond. Herhaal dit meerdere keren, ook met je linkerbeen.

Voetbalbenen
Ga op een dik boek staan met de bal van je voet. Zorg dat je helemaal recht staat. Til je lichaam omhoog door op je tenen te gaan staan en laat weer zakken. Herhaal dit meerdere keren.


Om te ontspannen
Op vakantie wil je tot rust komen. Om goed te kunnen ontspannen, is ademhaling een belangrijke factor. Ga op je rug liggen en leg je handen op je buik zodat je je adem voelt. Adem in door je buik uit te zetten en voel tijdens het uitademen je buik platter worden. Zorg dat het in en uit ademen en de pauze tussendoor even lang duurt. Herhaal de oefeningen een aantal keer.

Naast al deze oefeningen kun je natuurlijk gebruik maken van de mogelijkheden ter plaatse. Denk daarbij aan mountainbiken, paardrijden, raften etc. Maar ook het zwembad kan een belangrijk instrument zijn voor voldoende beweging.
Het hele lichaam in één keer trainen? Een paar baantjes trekken kan al voldoende zijn voor een goede workout. Gestructureerder aan de gang? Probeer dan deze onderwateroefeningen.




Foto door: Fidessa.reisreporter.nl


en krijg iedere week het beste reisnieuws gratis in je mailbox.
Volg Columbus Magazine ook via Twitter, Facebook en Hyves.
deel dit artikel met je vrienden:
Reisnieuws
Alternatieve Dakar-rally

Hubert Auriol, voormalig drievoudig kampioen van de Dakar-rally, vindt het zo jammer dat de officiële Dakar race naar Zuid-Amerika is verplaatst, dat hij van plan is om een alternatieve race door Afrika te organiseren.

0
Reisnieuws
Dode Zee Marathon

Voor de vijftiende maal zal op 11 april de Dead Sea Ultra marathon plaatsvinden in Jordanië. De marathon begint in de hoofdstad Amman op een hoogte van 900 meter boven de zeespiegel en loopt uiteindelijk naar de Dode Zee, die met ruim 400 meter o...

0

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.