Artikelen & Blogs Europa

Reisnieuws

Grootste irritaties van hotelgasten

Gepubliceerd: 20 mei 2009
0

Je kent het wel, je gaat op reis met het vooruitzicht op een topvakantie. Eenmaal bij jouw bestemming aangekomen, verandert een rustgevende vakantie in een paar stressvolle dagen. Er is een online enquête afgelegd om de grootste irritaties op een rijtje te zetten.

De enquête is door 1500 mensen beantwoord die tussen januari en april dit jaar in een hotel in de Benelux logeerden. De ultieme irritatie is geluidsoverlast. Dit kan gaan om het slaan met deuren, krakende vloeren en dunne wanden waardoor gasten iets te veel opvangen van de buren.

Auw, mijn rug!
Achterstallig onderhoud van de kamers staat op de tweede plaats. Hierbij gaat het vooral om de kwaliteit van de matrassen. Verwonderlijk, aangezien het bed het belangrijkste onderdeel van een hotelkamer is.

Iets te luchtig
De kwaliteit van het ontbijt wordt niet altijd op prijs gesteld. De gasten gaven aan dat ze soms te weinig eten voorgeschoteld kregen waardoor ze de rest van het ontbijt buiten de deur moeten halen.

Goeiemoggel
Over het gedrag van het personeel waren velen ontevreden. Soms moeten gasten vier keer roepen voordat zij geholpen worden. Het brengen van een extra kussen op verzoek kan soms twintig minuten duren. Bij sommige hotels kregen de gasten bij binnenkomst geen vriendelijke groet en moesten zij het doen met een chagrijnige blik. Dit is voor de gast niet bevorderlijk voor het vakantiegevoel.

Lekker fris
De meerderheid van de ondervraagden gaf aan dat zij tijdens hun verblijf niet verfrist onder de douche vandaan kwamen. Zowel gebrek aan hygiëne in de natte ruimte als het gebrek aan spullen als zeep en shampoo zorgen ervoor dat deze irritaties op de vijfde plek eindigen. De grootste ergernissen zijn zwarte randen rondom het bad, een haakje te weinig om een tas op te hangen, geen schone handdoeken en het gebrek aan schone handdoeken.

Klagen helpt
Uit de enquête bleek dat mensen het vaak laten zoals het is zonder hun klachten te melden bij het personeel. Het beste is om dit wel te melden. Uit bovenstaande klachten blijkt wel dat het soms gaat om kleine irritaties die binnen een paar minuten verholpen kunnen worden. De klachten in de enquêtes zijn inmiddels bekend bij de hotels. Of zij iets met deze informatie doen, is nog niet bekend.

Foto door hela.reisreporter.nl
deel dit artikel met je vrienden:
Meer Europa artikelen
Reisnieuws
7 plekken die je NIET moet bezoeken deze zomer

27 mei 2017, Je staat al zolang je je kunt herinneren te popelen om die éne highlight van dichtbij te zien. Maar als je er aankomt blijkt het een grote anticlimax. Klinkt bekend in de oren? Sla deze zeven plekken deze zomer dan over en ga voor het alternatief.

0
Reisnieuws
Moet je bang zijn voor kwallen? Zo weet je het

24 mei 2017, Er komen wereldwijd zo’n tweeduizend kwallensoorten voor. Slechts honderd zijn gevaarlijk voor de mens. De meeste kwallensoorten langs de Nederlandse kust zijn ongevaarlijk. Maar er zijn uitzonderingen …

0
Reisnieuws
Schandalig. Zo worden stewardessen massaal uitgebuit

18 mei 2017, Steeds meer luchtvaartmaatschappijen worden beschuldigd van exploitatie van hun vrouwelijke cabinepersoneel. Wij gingen op onderzoek uit.

0

Laat een reactie achter

Meld je aan of log in met je Reisreporter account of met Facebook als je zelf een reactie wilt achterlaten.